Een dagje Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Een dagje Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Een dagje Taipei

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

02 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag hebben we een dagje Taipei gedaan. Onze kleine man moesten we vanmorgen om 08.00 uur wakker maken. Na een redelijk rustige nacht - hij is 1 keer wakker geweest, moest wat huilen en had een natte luier - was hij weer ontzettend vrolijk bij het opstaan.
Na wat getutterd te hebben op de kamer, zijn we gaan ontbijten. Dat ging ontzettend goed. Micha heeft een hele boterham gegeten! Lekker met jam.
Hierna zijn we naar het Chiang Kai Shek Memorial geweest. Hier hebben we even rondgelopen en hebben daarna wat gewinkeld in een winkelcentrum in de buurt.
We waren rond 14.30 uur weer terug op de kamer. Micha vond het geweldig, in de buggy door Taipei en met de metro. Op een gegeven moment was ie moe en heeft hij heerlijk geslapen in de buggy! Toen ie wakker werd, vond ie het nog steeds leuk!
Hij neemt alles goed in zich op en kijkt met grote ogen om zich heen.
Na nog wat gespeeld te hebben op de hotelkamer, zijn we gaan eten bij de 101 - een hoog gebouw met een groot winkelcentrum erbij! En Micha vond het weer prachtig! Ook de frietjes vond ie lekker.
Het was een hele toer om bij de 101 te komen. Met een kinderwagen moet je op de metrostations allemaal met de lift. En die zijn soms behoorlijk verstopt. Maar we hebben het allemaal gevonden. We hebben wel 15 liften gehad!
Op de terugweg van het eten was het spits. Iedereen ging met de metro naar huis toe (of ergens anders, want dat is niet helemaal duidelijk). Een kinderwagen is dan een voordeel! We werden helemaal naar de voorkant van een wachtende rij mensen gebracht, door iemand van de beveiliging. Iemand in de metro zorgde er toen voor dat de mensen in de volle coupe helemaal klem kwamen te staan, want wij moesten toch echt wel vooraan staan met onze stoere Micha! Dus dat was wel coool!
Morgen een belangrijke dag in Kaohsiung. We moeten bij de rechter komen. We hebben ons goed voorbereid, dus we hopen er maar het beste van! Maar er wordt ons verzekerd dat het allemaal goed gaat komen morgen! Jullie horen daar morgen meer over!
Nu gaan we op tijd naar bed toe, want morgen is belangrijk!

• 02 December 2014 - 13:49

Ina En Aart:

Lieve Mariette en Henri

Wat fijn dat het zo goed gaat ook met Micha en dat hij het naar z'n zin heeft.
    Was weer een leuke dag zo als we het lazen.
    Slaap lekker nu en veel succes morgen bij de rechtbank, wat helemaal goed gaat komen!

Lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina
    Ik kijk alweer uit naar het volgende verslag!!!

• 02 December 2014 - 14:02

Maaike Van De Vendel:

Hoi Mariette en Henri,

Wat fijn dat het allemaal zo goed verloopt, ook de reis waar Henri best tegen op zag.
    Wat een lekker ventje en heel bijzonder dat het al zo goed met hem gaat.
    Veel succes / sterkte morgen bij de rechtbank.
    Ook wel fijn dat er iemand van de organisatie nu nog even bij jullie is zodat je eerst even wat wegwijs wordt.

Hartelijke groet
    Dick en Maaike.

• 02 December 2014 - 14:07

Petra:

Wat leuk zeg, al die plekken bezoeken, en dan vooraan in de metro!
    En die nette kleren op bed, succes hoor. Toch ook je nieuwe rokje meegenomen;-) superleuk!

Zet'em op morgen!!
    Van Petra

• 02 December 2014 - 14:27

Ineke:

wat vreselijk leuk om zo mee te lezen maar vooral: wat een heerlijk ventje!! Ik geniet nog het meest van de foto's. (daar doe je dan je best voor om telkens een stukje te schrijven ;-) ) Heel veel succes bij de rechtbank! Gaat vast helemaal goed komen! Groeten, Ineke

• 02 December 2014 - 14:41

Joke:

Hoi Mariëtte en Henri,
    Leuk om al weer een verslag van jullie te krijgen. Wat fijn dat het zo goed gaat met Micha
    en met jullie. Morgen nog een spannende dag, maar het komt allemaal wel goed.
    Ook weer leuke foto's een lief kereltje hoor om te zien

Groetjes,
    Joke

• 02 December 2014 - 15:48

Robbert En Cirsten:

Hallo daar!

Wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat met jullie! Heerlijk om terug te lezen en de foto's te zien. Brok in m'n keel... :)

Succes bij de rechtbank morgen! Wij hebben er alle vertrouwen in dat het goed komt!

Grt. Robbert en Cirsten

• 02 December 2014 - 16:22

Papa En Mama DB:

Weer zo'n mooi verslag van jullie gezellige dag in Taipei

• 02 December 2014 - 16:27

Papa En Mama DB:

Het is leuk om iedere keer weer nieuwe foto's te zien. Jullie zijn een prachtig stel met z'n drieën. Morgen heel veel succes met de reis Kaohsiung en natuurlijk heel veel sterkte bij de rechtbank. De laatste grote stap. Gelukkig hebben jullie heel goede begeleiding bij jullie. We zijn in gedachten bij jullie hoor. Lieve groetjes(o)pa en (o)ma dB

• 02 December 2014 - 17:29

Marga & Family:

Ik sluit me helemaal aan bij de woorden van Dik en Anja, geweldig allemaal!
    Iedere dag weer een groot en nieuw avontuur.
    Hou je haaks!
    Liefs Marga, René, Aiden en Milo

• 02 December 2014 - 19:39

Fetsje :

Klinkt als een geslaagde dag! En erg herkenbaar al die liften. Het went ;)
    Spannende dag morgen maar ook genieten van de reis ernaar toe. Wat een kans om heel veel te zien van de rest van Taiwan.

• 02 December 2014 - 19:41

Edith Dekker:

Wat leuk om met jullie mee te lezen.
    Toch nog toe zijn wij overal geweest waar jullie waren ;-)
    Maar dat zal niet lang mee zo zijn!
    Spannend hoor bij de rechter.
    Heerlijk dat Micha het zo goed doet. De foto's zeggen genoeg. Wat een lieverd!

Groetjes,
    Edith Dekker

• 03 December 2014 - 12:51

Marije:

Prachtig om te lezen, ben heel benieuwd naar het volgende verslag van de rechtbank!
    groetjes vanaf school!