Kaohsiung - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Kaohsiung - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Kaohsiung

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

03 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag was een belangrijke en spannende dag. We werden in Kaohsiung verwacht. We moesten bij de rechtbank komen voor een gesprek.
Het was al vroeg dag. Om 07.15 uur werden we opgehaald om naar het treinstation te worden gebracht. Dit was door een medewerker van het kindertehuis. Zij ging ook mee als begeleider, samen met nog iemand, die Micha ook kende.
De reis naar Kaohsiung ging vrij goed. Micha was behoorlijk moe van het vroege opstaan, dus hij heeft flink geslapen in de trein! Dat was wel lekker. Eenmaal in de stad aangekomen zijn we eerst bij de pleegzorgorganisatie geweest. Hier hebben we een gesprek gehad met een medewerker van daar. Het was een ontspannen gesprek, in een speelkamer, terwijl Micha kon spelen met de andere medewerker van CSS (het kindertehuis in Taipei). Na drie kwartier was het gesprek ten einde. Het was een goed en fijn gesprek.
Na dit gesprek zijn we naar het kindertehuis in Kaohsiung geweest. Hier heeft Micha het eerste jaar van zijn leven gewoond. Dit was best emotioneel. Ook voor Micha, hoe klein hij ook is! Het leek of hij een bepaalde herkenning had en heel graag weg wilde daar. Na dit bezoek hebben we gegeten in een lokaal eettentje. Het eten was echt typisch Taiwanees! Echt iets voor ons dus ;-) Deze lunch werd aangeboden door de directrice van het kindertehuis in Kaohsiung. Na dit eten zijn we naar de rechtbank gegaan. Weer met het busje van het kindertehuis! Dit was ontzettend makkelijk voor ons. Micha vond het geweldig in de auto.
We kwamen veel te vroeg bij de rechtbank aan, dus hebben we in een parkje met Micha gespeeld. Tijdens dit spelen was er een ontmoeting met de geboortefamilie. Dit was heel emotioneel en indrukwekkend. Zowel voor onszelf, als voor Micha als voor de geboortefamilie. Toen zijn we naar de rechtbank gegaan. Daar werd alles in het Chinees aan ons verteld en vertaald door een medewerker van de rechtbank. Maar ... de tolk kon niet heel erg goed Engels en praatte ontzettend zacht. En wat wij vertelde, kon ze moeilijk vertalen in het Chinees. Het was echt heel frustrerend! Dus heeft de medewerker van CSS af en toe wat aangevuld, waardoor alles toch nog goed is gekomen!
Na dit bezoek aan de rechtbank konden we om 17.00 uur de trein terugnemen naar Taipei. Dit was weer anderhalf uur. Maar ... Micha was zo ontzettend moe, dat hij de boel op stelten heeft gezet in de trein. Na een schone luier en veel gezongen en afgeleid te hebben, kwamen we na een lange reis weer in Taipei aan! Hier hebben we nog wat gegeten en zijn daarna naar het hotel gegaan, waar we van een welverdiende rust aan het genieten zijn!

• 03 December 2014 - 14:35

Tiem En Atie:

Hallo Henri, Mariette en Micha. Wat een verhaal. Met kippenvel gelezen. Het eerste kinderhuis van Micha bekeken, het contact met zijn ouders, dat hakt erin. En dan nog naar de rechtbank met een tolk die geen Engels spreekt en waar de batterijen van op waren zodat ze erg zachtjes sprak. Jullie zullen de tong wel op de schoenen hebben hangen. Maar je weet waar je het voor doet. Dat maakt het mooi en bijzonder. Geniet ervan.

Groeten,

Tiem en Atie.

• 03 December 2014 - 14:51

Opa En Oma Treffers.:

Hallo Mariette en Henri Wat fijn dat alles aardig verlopen is .Je hebt veel ontmoetingen van daag mee gemaakt ik heb jullie verslag gelezen. Ga dadelijk maar lekker naar je bed en laat alles maar over je heen komen Wij viñden het heel wat wat jullie allemaal moeten verwerken om de kleine Micha als zoontje in. Je gezin tekrijgen.Maar morgen komt er weer een nieuwe dag om weer fijne dingen te gaan doen met de Lieve Micha geniet er maar van.hijis nu helemaal van jullie .Wijkijken uit naar het volgende verslag en de foto.s.

Lieve groetjes van je Opa en Oma uit. genderen.

• 03 December 2014 - 15:44

Wieneke:

Ha Henri en Mariëtte,

Heftig dagje zo te lezen. Al die mensen en indrukken voor Micha maar ook voor jullie.
    Geniet nu van jullie verdiende rust.
    Het is zo grappig om foto's van jullie 3tjes te zien. Net of het nooit anders is geweest! Hij past er helemaal tussen ;). Een mooi gezin!
    En het is super om elke middag een verhaal van jullie te lezen!!

• 03 December 2014 - 16:19

Tante Adrie.:

Daag Mariette Henri en Micha.
    Gefeliciteerd. Nu allen maar genieten en dankbaar zijn.
    Wat ben ik blij voor jullie alle drie.
    Groeten Tante Adrie.

• 03 December 2014 - 16:52

Ronald Alinde Marijn En Wan Zhong:

Wat een spannende emotionele dag hebben jullie achter de rug zeg!
    Maar wel heel waardevol, ook voor later!
    Morgen hopelijk een dagje relaxen..
    Jullie zien er stralend uit, wat een prachtig gezinnetje zijn jullie!
    Groetjes familie Lier

• 03 December 2014 - 19:09

Martin En Rian:

Hé lieverds, wat een heftige dag zeg! Wat is het toch een dapper manneke! Hopen dat jullie nu wat rust krijgen. Een lieve groet uit Ael.

• 03 December 2014 - 19:23

Aart En Ina:

Hallo Henri en Mariette Wat een drukke dag weer met veel praten en luisteren en kijken voor jullie!
    Micha ziet er erg vrolijk uit en heeft het goed naar z'n zin volgens mij en jullie ook!
    Hoop dat alle papieren snel in orde komen voor jullie en je weer lekker naar jullie eigen huis kunnen gaan met Micha.
    Voor de temperatuur hoef je het niet te doen want het is hier echt koud nu, bah is weer ff wennen hoor!
    Fijne dag weer samen morgen!

Lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina

• 03 December 2014 - 19:37

Marga & Family:

Ik wist niet dat ze ook ontmoetingen met de geboortefamilie regelden.
    Wat moeilijk en wat mooi.
    Veel wijsheid en veel liefde zijn dan nodig.

Hopelijk hebben jullie allen morgen weer een meer ontspannen dag.
    Slaap lekker en veel liefs!
    Marga, René & de jongens

• 03 December 2014 - 19:54

Joke:

Hoi Henri en Mariëtte,
    wat fijn dat dit nu achter de rug is en dat Micha nu bij jullie gezin hoort.
    Het lijkt me inderdaad erg emotioneel om de geboorte fam. te zien, voor hen maar ook voor jullie.
    Het is te hopen dat de papieren nu niet te lang meer op zich laten wachten en dat jullie weer gauw naar Dussen kunnen komen in je eigen huis.
    Morgen maar rustig aan doen en genieten

Veel liefs,
    Joke

• 03 December 2014 - 21:29

Pa En Ma Dekker:

Mariette, Henri en Micha.
    Nu dan van ons toch ook een reactie. We genieten met volle teugen van de verhalen en foto's. En niet te vergeten, het skypen is geweldig!!! We zijn heel dankbaar dat alles tot nu toe goed is gegaan.

Groeten van pa en ma Dekker.

• 04 December 2014 - 10:30

Els En Kees Spraakman:

Hai Mariette, Henri en Micha,

Vandaag alle verhalen in een keer gelezen, wat een emoties! Geweldig dat het zo goed gaat met jullie en Micha. Hopelijk loopt het gerechtelijke ook allemaal soepeltjes zodat jullie snel naar Nederland kunnen om een nieuwe start te maken met z'n drietjes. Geniet van jullie verblijf en van elkaar.

Groeten uit Inzell, Els en Kees

• 04 December 2014 - 12:59

Lou Goedel:

Hoi Henri en Mariëtte,
    Wat een belevenis zeg. Erg leuk om het op deze manier mee te kunnen beleven.
    De foto's zijn ook erg leuk. geniet er van met z'n drieën.

Groetjes uit Broek