Chiang Kai-Shek - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Chiang Kai-Shek - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Chiang Kai-Shek

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

06 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag zijn we bij het Chiang Kai-Shek Mememorial Hall geweest. Dat is de eerste president van Taiwan.
Na een rustige nacht, hebben we vanmorgen om 09.00 uur ontbeten. Micha had lekker geslapen en we werden dan ook pas weer om 07.45 uur wakker. Echt lekker! Als onze kleine man wakker wordt, blijft nog lekker spelen in zijn bedje (met zijn voeten, armen en knuffel) totdat wij echt wakker worden en eruit gaan. Dat is dus heerlijk!
Na ons ontbijt zijn we de naar de liften van de MRT gegaan. Eenmaal bij het CKS aangekomen, scheen de zon uitbundig! En ... waren wij onze zonnebrillen vergeten. Balen. Hierdoor staan we ook met samengeknepen ogen op de foto. Maar ja, de zon is ook heerlijk! Alleen ... er was vandaag behoorlijk wat smog. We merkten het allebei aan onze longen. Veel hoesten en proesten. Maar Micha had er geen last van! Hij keek weer zijn ogen uit en heeft weer lekker zitten wijzen naar alles wat er voorbij kwam in het verkeer! Echt heerlijk om te zien! Hij is zo vrolijk, alleen maar omdat we met de buggy aan het rijden zijn!
Bij de Memorial Hall kwamen we er achter dat er ook een lift naar boven was, waar je Chiang Kai-Shek kunt bewonderen als een bronzen beeld. Dat wilden wij natuurlijk heel graag! Dus wij naar binnen en liepen gelijk tegen ... de ceremoniële wacht aan, die net was gewisseld. Drie heren in strakke pakken met geweren die al stampend aan kwamen lopen. Micha vond het prachtig! En wat bleek ... dat doen ze ieder uur. Dus hebben we daar even rond gelopen en gezorgd dat we een uur later er weer waren. Nou geweldig! Vooral de reactie van Micha. Mariette stond wat achter een paar mensen, waardoor Micha niet goed alles kon zien. Hij hing helemaal uit de buggy om langs de mensen te kijken. Echt geweldig. Hij heeft zijn oogjes uitgekeken, en wat natuurlijk ook. Wat je allemaal niet met een geweer kunt, behalve schieten. Zwaaien en hard neerzetten en weer oppakken. Noem maar op!
Hierna zijn we naar het hotel gegaan en hebben lekker wat gegeten en heeft Micha (en papa en mama stiekem ook) geslapen. Want ... we hadden een skypesessie afgesproken met de neefjes en nichtjes in Nederland. En daarvoor moest Micha natuurlijk opperbest uitgerust zijn! Na eerst alles eens goed bekeken te hebben, kwam hij behoorlijk los en gaf iedereen een kusje die hij op het scherm zag. Echt leuk om te zien! En de neefjes en nichtjes vonden hem allemaal erg lief en schattig!
Hierna hebben we nog wat gegeten bij een restaurant, waar Micha zich voorbeeldig heeft gedragen. Daarna zijn we weer moe en voldaan naar onze hotelkamer gegaan. Waar onze kleine vent nu heerlijk ligt slapen in zijn bedje!
We beginnen heel langzaamaan een bepaald ritme te krijgen. Maar ... overzien de weken nog steeds niet echt eigenlijk. Dat is en blijft de uitdaging om daar goed mee om te gaan. Gelukkig helpt onze Micha ontzettend goed en zijn we dankbaar dat we samen met hem in zijn geboorteland mogen verblijven!

• 06 December 2014 - 16:30

Ciska Peels:

Wat leuk om jullie zo te zien.
    Lekker de hort opgaan, dan vliegen de dagen voorbij.
    Groetjes en tot snel,
    Ciska

• 06 December 2014 - 16:36

Joke:

Hoi Mariëtte en Henri,

Nu dat is een mooie tijd van Micha om wakker te worden, hij moet zijn kersverse Papa en mama een beetje ontzien, want die moeten er ook nog aan wennen.
    Hele leuke foto's weer, Micha zit inderdaad om een hoekje te kijken naar de ceremonie.
    Ja het ritme zul je zachtjesaan wel een beetje krijgen, maar zoals je zelf zegt de rest is een uitdaging.
    Veel sterkte nog in die tijd.

Liefs,
    Joke

• 06 December 2014 - 16:50

Lenievandenherik :

Wat zijn we trots op jullie alle drie wat gaat het goed he
    Fijn dat je er zo de tijd voor krijgt maar onze ver langens gaan toch naar jullie uit
    En wat een mooi foto. Geniet maar volop de tijd gaat zovoorbij en dan sturen ze je toch naar huis wij zijn erg benieuwd hoor wanneer dat zal zijn opa denkt nog voor Kerstmis dat zou leuk zijn veel liefs van ons beide

Opa en oma dussen

• 06 December 2014 - 20:04

OpaenOma:

lieve Fam. Dekker

Wat fijn dat micha nu zo lekker gaat slapen en dat hij met jullie gaat kroelen .Hijmoet ook aan jullie
    Wennen allesis vreemd voor hem .Maar nu gaat het goed komen met alles .Jullie komen nu ook pas in
    Je ritmej.wat zijn het toch mooie fot's van jullie ?En dan dat filmpje wat is dat mooi Hij kijkt naar de hondjes
    En dan dat gebrabbel dat hij doet en dan gaan de handjes omhoog prachtig is dat ik heb het al verschillende keren bekeken .Enmicha vind ook veel dingen leuk. Wij zien weer uit naar het volgende verslag
    morgen Veel liefs van je Opa en Oma uit Genderen

• 06 December 2014 - 20:18

Papa En Mama Den Bok:

Allereerst wil ik de 2 overgrootmoeders een compliment geven. Geweldig zoals jullie iedere keer weer achter jullie tablet kruipen en reageren naar jullie kleinkinderen en achterkleinkindje. Super.

Lieve Henri, Mariëtte en Micha,
    Weer een prachtig verslag vandaag. Fijn dat de zon is doorgebroken in Taiwan. Leuk hoor dat jullie zo gezellig met z'n drieën op stap gaan in zo'n wereldstad. Geniet er van...
    Wij zijn in gedachten bij jullie,
    Liefs papa en mama xxx

• 06 December 2014 - 23:53

Cirsten:

Hoi Henri en Mariette,

Wat leuk om weer een berichtje te lezen. Jullie trekken er maar mooi steeds op uit in zo'n vreemde stad! :) We zullen jullie verhalen nog missen als jullie weer in NL zijn, haha!

Geniet van elkaar maar dat hoef ik jullie geloof ik niet meer te vertellen... Dat doen jullie al!

Groetjes Cirsten

• 07 December 2014 - 13:48

Jacquelien Hofsink:

Hoi Hendri en Mariette , wat een prachtige verhalen en foto,s van de eerst momenten als gezin. Jullie geluk straalt van de foto,s af

• 07 December 2014 - 19:51

Margreet:

Wat een heerlijke WARME foto's. En dat terwijl ik hier met wintervingers zit te typen :D
    Wat een heerlijk nieuwsgierig en vrolijk ventje hebben jullie gekregen! Hij en zijn varken onafscheidelijk, heerlijk hoor, zo'n grote vriend die altijd bij je is. Lekker kroelen met zijn allen.
    Groetjes uit Stad