Een mooie dag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Een mooie dag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Een mooie dag

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

15 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag was er mooie dag - wat het weer betreft - voorspeld. En het was zo. Het was lekker met zo'n 23 graden en 's morgens een waterig zonnetje. We wilden dan ook naar de Maokong Gondola gaan, maar die bleek op maandag dicht. Dus op naar het Chiang Kai Shek Memorial. Daar hadden we een paar leuke dingen gezien, die we wilden kopen.

Maar we werden vanmorgen vroeg - rond 07.15 uur - opgeschrikt door een klap in onze slaapkamer. Wat bleek ... de onderkant van Micha's bed was eruit gevallen!!! En Micha lag half onder zijn bedje! Wij waren dan ook behoorlijk geschrokken! Gelukkig had Micha niets en huilde maar even. Maar de schrik zat er behoorlijk in! We hebben dus ook wat vroeger ontbeten dan normaal! Ook weleens lekker. Gelukkig was het niet zo druk als gisteren.

Na ons ontbijt zijn we naar Chiang Kai Shek gegaan. Daar hebben we lekker op plein gewandeld en Micha heeft daar ook lekker gerend en gelopen. Hij vond het fantastisch! Ook hebben we een paar mooie foto's van hem gemaakt.

Het is zo ontzettend fijn en mooi om hem te zien rennen en spelen en stralen. Dan voelen we ons des te meer dankbaar dat wij zijn ouders mogen zijn!

Toen hebben we souvenirs gekocht en hebben weer naar de wisseling van de wacht gekeken!
Micha zat op een gegeven moment gewoon te trillen van opwinding! Zo leuk en mooi vond ie het! En wij natuurlijk ook daardoor!

Na dit gebeuren zijn we naar het hotel gegaan en hebben alledrie een middag slaapje gedaan. Micha in een nieuw bedje wat neer was gezet door het hotelpersoneel.

We hebben weer heerlijk gegeten bij een van onze 'vaste' restaurantjes. Micha heeft daar echte fans. Want het personeel vecht zo ongeveer om ons te mogen bedienen, want dan kunnen ze Micha high-fives geven. En dat is natuurlijk geweldig!

Micha is ontzettend gericht op muziek. Als hij maar een paar tonen hoort begint ie al te swingen en de 'maat te slaan' (zelfs het deuntje van de 'kijkwijzer' aan het begin van een dvd is al genoeg...). Ook kent hij al behoorlijk wat gebaren bij liedjes. Echt mooi om te zien hoe onze kleine man steeds meer opengaat en ons zijn vertrouwen geeft!
Morgen hopen we wel met de Gondola omhoog te gaan. We zijn benieuwd wat we morgen weer meemaken!

• 15 December 2014 - 13:37

Arianne:

Wat een mooie foto's. Daar wordt je vrolijk van. Geniet ervan!

Ben en Arianne

• 15 December 2014 - 13:41

Margreet:

Hihi ben ik ook eens een van de eerste die jullie bericht leest, maar nu weet ik ook weer waarom dat dat niet zo vaak voorkomt, want dan wordt ik "geholpen?" Door Ceel. Leuk hoor al die mooie foto's iedere dag! Weltrusten! ;)

• 15 December 2014 - 14:21

Familie Lier:

Hoihoi
    Wat is dat leuk zeg, iedere dag even in de mailbox kijken en ja hoor ook vandaag staat er staat weer een mooi verslag in!
    Mooi om zo mee te leven met jullie.
    Tis net of we een beetje met jullie meereizen.
    Prachtige foto's hebben jullie weer bij het verslag geplaatst.
    Vooral de foto's van zijn handje in jullie handen..
    We hopen dat jullie met de kerst weer thuis zijn.. maar jullie moeten het allemaal maar afwachten lezen we.. Op een gegeven moment wil je gewoon echt naar HUIS!
    Nog maar lekker genieten met jullie kleine Micha van alle mooie uitstapjes..
    Welterusten voor straks!
    Groetjes Ronald Alinde Marijn en Wan Zhong

• 15 December 2014 - 15:17

Joke:

Mariëtte, Henri en Micha,

Wat een leuk verslag en weer mooie foto's.
    Dat Micha door zijn bedje gezakt is komt toch niet dat jullie hem te veel eten geven hé. (grapje)
    Maar Henri ik denk toch dat je vast maar een afspraak bij je vader moet maken voor orgelles
    voor jullie zoon, als hij zo muzikaal is.
    Fijn hoor dat jullie zijn vertrouwen al zo krijgen, geniet nog maar even van het mooie weer daar en van elkander. Welterusten, wij blijven nog wel een poosje wakker.

Lieve groetjes,
    Joke

• 15 December 2014 - 15:18

Marije:

Wat leuk om in deze adventstijd jullie verhalen elke dag te lezen. Het lijkt wel een modern kerstverhaal. Een lange reis gemaakt en nu een prachtige zoon! Veel plezier daar nog even!
    groetjes Marije

• 15 December 2014 - 15:29

Ina:

Hoi Henri en Mariette

Zag gisteren een foto van Micha in z'n bedje en toen dacht ik nog hij past er bijna niet meer in!
    Hoop dat jullie snel bericht krijgen van de rechtbank en dat dan alles in orde wordt gemaakt en jullie naar huis kunnen!
    Dat zou fijn zijn voor de kerst.
    Maar we wachten het wel af.
    Mooie foto's hoor echt leuk.
    En binnenkort ook klein orgeltje in huis dat wordt vast gezellig in jullie huis.
    Hier gaat alles z'n gangetje het is water koud buiten bahhh.
    Donkere dagen voor kerst hoor.
    Nou weltrusten weer en tot morgen, lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina

• 15 December 2014 - 16:08

Marga & Family:

Dank voor alweer zo'n leuk verslag van de dag!
    Mooie foto's ook weer.
    We volgen jullie op de voet.

Liefs Marga, René en de jongens

• 15 December 2014 - 18:52

Lenievandenherik:

Lieve drietjes
    Als ik naar de klok kijkt denk ik zeliggen al in dromeland ,het kan haast niet anders wat zullen jullie ver moeit raken van al die daagjes uit
    Het was zeker schrikken je zal maar door het bed zakken
    Gelukkig was het leed gauw geleden en wat geniet ons ventje van al dat uitgaan geniet er maar van het is voorbij voordat je het weet ,Dank voor jullie mooie Kerstwens met alleen maar blijde gezichten ook de andere foto,s zijn bizonder leuk en mooiwe zijn trots op het hele gebeuren micha heeft het goed naar zijn zin zo bij jullie hij ziet er echt tevreden uit
    Het komt echt voor elkaar opa denkt ook dat jullie voor de Kerst thuis zullen zijn

Heel veel liefs en maak er het beste van heb nu nog maar vakantie flinke pakkerts van opa en oma de brief is bijna vol dagen tot de volgende brief,

• 15 December 2014 - 20:37

Angelina:

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's van Micha zijn er op jullie blog te lezen en te zien! Zo maakt afstand niets uit. Jullie stralen alle drie en vermaken jullie prima! Ik begrijp dat jullie ook graag weer naar het koude kikkerlandje terug willen komen, dus hopelijk gaat het met de papieren voorspoedig. Fijne tijd nog hoor!

Groet, Angelina

• 15 December 2014 - 22:12

Opa EnOma:

Hallo Henri en Mariette en ons achterkleinkind zoontje Micha
    Je zal maardoor je bedje vallen dat was wel even schrikken op de vroege morgen
    Jullie hebben al weereen mooie dag gehad met jullie drietjes.
    Het gaat nu toch korten voor jullie hoor
    Wij denken dat jullie met Kerst INNEDERLAND zullen zijn.
    De foto's zijn ook weer prachtig
    Nu ik ga eindigen met schrijven naar jullie en tot. Morgen ik zie uit naar het volgende verslag.

Een lieve kus voor jullie allemaal.
    Groetjes van je Opa en Oma.