Maokong Gondola - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Maokong Gondola - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Maokong Gondola

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

16 December 2014 | Taiwan, Taipei

Na een ontbijt waarbij we gezellig met de Nederlandse familie hebben gekletst, zijn we met de metro op weg gegaan naar Taipei Zoo. Daar kun je met een gondel naar boven,de Maokong Gondola. Dit kost wel 50 Taiwanese Dollars (1 euro!!). We zijn helemaal naar het station bovenop gegaan, waar theeplantages en theehuisjes zijn. Dit was erg leuk om te zien, maar het was ook flink koud daar! Daarom hebben we er niet zo heel lang rondgelopen en zijn we weer 1 station naar beneden gegaan. Hier kon je een tempel bezoeken. Dit was ook erg mooi. Er hingen heel veel lantaarns aan het plafond. Daarna zijn we in de gondel weer naar beneden gegaan. Micha vond het leuk in de gondel, hij keek z'n oogjes uit! Papa en mama ook, trouwens!
Lekker om gewoon even uit de stad te zijn en even te genieten van de natuur daar...

's Middags heeft Micha weer lekker geslapen. Hij werd deze keer zelf wakker en was daardoor een stuk beter te spreken na zijn middagslaapje!
We hebben Elmo gekeken (dat vindt Micha fantastisch!), en we hebben YouTube filmpjes van 'Hoofd, schouders, knie en teen' en 'Klap eens in de handjes' op de tv bekeken (en dan niet 1 keer natuurlijk......) Micha deed heel vrolijk mee en bekijkt de bewegingen op het scherm nauwlettend.
Vandaag kon hij trouwens weer wat nieuws: als je nu vraagt: 'Waar is je hoofd?', dan wijst hij zijn hoofdje aan! En hetzelfde met zijn neus!
Ook probeert hij nu 'hoofd' te zeggen (hooooo).
En.... ook niet onbelangrijk: hij noemt Henri telkens abé (of zoiets...), dat betekent hier 'oom'. Zo noemde hij de mannen in het kindertehuis. Maar... na veel oefenen en herhalen.... zei hij vandaag 1 keer (en papa was er natuurlijk nét niet bij...): papa!
Micha zegt niet zomaar iets na, hij moet wel zeker weten dat hij het goed doet.....

Vanavond hebben we met Ciska (onze landencontactpersoon) en Patrick van 'Stichting Meiling' gegeten. Zij zijn naar Taiwan gekomen voor het jubileum van Cathwel (het andere kindertehuis op Taiwan, wat bij 'Met Open Armen' te zien was). Leuk om hen te zien en te spreken!

Micha is vanavond ook nog even lekker in bad gegaan en ligt nu heerlijk te snurken!

• 16 December 2014 - 16:49

Ina:

Hallo Henri en mariette

Allereerst gefeliciteerd met Mama, er liep vanmorgen al een klein mannetje binnen ik dacht dat het Micha was! Maar hij was wel wat kleiner!
    Leuk dat ik jullie nog ff gezien en gesproken heb hoor, jullie waren alle drie erg vrolijk, fijn om te zien.
    Ff volhouden nog hopelijk schiet de rechtbank op voor alle partyen.
    Maar we wachten het maar af.
    Micha zal morgen wel weer lekker uitslapen en jullie dan ook na zo'n druk dagje weer.
    Slaap lekker en tot morgen weer hoor.
    Het zijn prachtige foto's.
    En let maar op voor dat jullie thuis zijn zingt hij ook mee hoor.

Lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina

• 16 December 2014 - 17:47

Opa EnOma:

Hallo Henri en Mariette en Micha Van Harte Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder en schoonmoeder.
    Jullie hebben weer een leuke dag gehad vandaag weer mooie foto,
    Al weer een dag voorbij nog even en jullie landen op Schipluiden wat een weerzien zal dat zijn .Groetjes van je Oma en je Opa.Kusjes van ons.

• 16 December 2014 - 18:55

Marga & Family:

Mooie en leuke foto's weer. Leuk om mee te beleven.
    En lekker eigenzinnig, dat Micha de woordjes ook echt meteen goed wil zeggen.
    Dat gaat wel goed komen met hem, voor je het weet begrijpt en zegt hij al een hele hoop!
    Liefs weer en tot de volgende keer,
    Marga & familie

• 16 December 2014 - 19:31

Joke:

Hoi Mariëtte en Henri, Micha,

Gefeliciteerd met je moeder en Oma, jammer dat je daar niet bij kon zijn.
    Ja ik ben wat later vandaag we moesten van middag met de cantorij bij de Anbo gaan zingen, daarna nog en broodmaaltijd het was goed verzorgt.
    Leuke foto's weer, en Henri ik heb vanmorgen al aan je vader gevraagd of hij Micha orgelles kan geven.
    Hij zei dat kan zijn vader ook maar ik heb gezegd zijn Opa heeft misschien meer tijd.
    Slaap lekker en tot morgen maar weer.

Groetjes,Joke

• 16 December 2014 - 20:21

Edith:

Leuk zeg in de gondel! Jullie hebben weer veel gedaan vandaag!
    Geweldig dat Micha papa zei!
    Leuk om de foto's weer te zien.

Groetjes,
    AJ, Edith en Juda Dekker

• 16 December 2014 - 22:16

Familie Van Seters:

Deze reactie kon niet uit blijven, bij de foto "met open mond" werd hier gezegd: zo vader, zo zoon! :D Jullie passen je goed aan elkaar aan ;)

• 17 December 2014 - 09:15

Groep 3:

Lieve juf,

We hebben vanmorgen even naar een paar mooie foto's van Micha gekeken. We vonden dat erg leuk, moesten wel lachen om Micha in bad :)!
    We vinden Micha heel mooi en grappig ;).

Nog veel plezier in Taiwan!

Groetjes van alle kinderen uit groep 3

• 17 December 2014 - 10:52

Groep 6 (Boukje En Kiara):

lieve juf Dekker,

we hebben u kerstkaart ontvangen.
    we zien dat Micha het leuk vind bij jullie.
    bij ons hier gaat het erg goed.
    wij hebben donderdag avond de kerstviering.
    we hebben een filmpje gemaakt die heet: god zal met ons zijn.
    vrijdag hebben we de kerstlunch.
    we vinden de foto's van jullie erg leuk om te zien.
    Micha spreekt al een beetje Nederlands, spreken jullie al een beetje Chinees?
    nog heel veel plezier met z'n allen en alvast fijne feestdagen!

groetjes groep 6