Regen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Regen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Regen

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

21 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag regende het! En niet zo'n beetje ook. Eigenlijk heeft het de hele dag af en aan geregend. Hierdoor hebben we veel tijd op de hotelkamer doorgebracht.

Na ons ontbijtje, wat later dan gebruikelijk, maar dat geeft niet, zijn we naar de 101 gegaan, om nog wat cadeautjes te kopen voor de zwagers. En dat is gelukt! Dus dat moet goed komen als we thuis zijn! Toen we weer buiten kwamen regende het behoorlijk. We hadden graag nog wat rondgelopen daar, maar dat zat er dus niet in. Dan maar terug gegaan naar het hotel.

Daar hebben we lekker gespeeld en gedanst op de hotelkamer. Wat ook erg leuk is natuurlijk! Ook voor papa en mama. Die genieten als ze Micha zo zien stralen en lachen. Ook hebben we vanmiddag een uitgebreid middagslaapje gedaan. Niet alleen Micha, maar alle drie!

Hierna zijn we rustig wakker geworden en hebben ons klaargemaakt om te gaan eten. We hebben eerst nog wat gewandeld, het was toen gelukkig bijna droog. Toen hebben we zelfs nog een 'gewone' kerk ontdekt! Tenminste ... dat denken we. Het was een gebouw met glas-in-loodramen, een kruis erop en een stukje tekst (in het Chinees) waar we de woorden 'Don Bosco' tussen zagen staan. Iets Rooms-Katholieks dus. Daar gaan we komende week nog wel even kijken! Toen we verder liepen kwamen we de chef tegen van ons 'vaste' restaurant. Hij herkende ons, zelfs in het donker! Micha gaf hem ook gelijk 'high-five'. ... Ook bij de Starbucks worden we inmiddels herkend. ... Het wordt tijd dat we naar huis komen. Herkend worden in een miljoenenstad als Taipei, is dat positief??

Toen we terugkwamen is Micha lekker in bad gegaan. En daarna lekker naar bed.

• 21 December 2014 - 13:32

Opa En Oma Treffers:

Blij dat het bij jullie ook regent haha, wij hebben net de toastjes naar binnengewerkt met Henk en Nella! Ome Henk heeft de fotos net bekeken en Henri mag volgend jaar mee naar carnaval als hij zich weer zo mooi pimpt ;-) Oja, ome Henk vroeg zich nog af of ze ook 'cadeau-winkels voor Ooms' hebben in de 101 hahah....oefen maar goed op een dansje met zn drietjes want verwachten wel een showtje als jullie door de douane heen komen op Schiphol. Veel plezier nog en ook de groetjes van Ome Henk, groetjes opa en oma uit Genderen

• 21 December 2014 - 14:24

Joke:

Hallo trio,

nu dus een kerk ontdekt die zijn er dus ook, zo zie je hoe langer je er blijft hoe meer je gaat zien.
    Hier is het tot nu toe droog , maar of het zo blijft dat weet ik niet.
    We hebben zaterdagavond in de Volkskerst zangdienst gecollecteerd voor de Voedselbank en het mooie bedrag van € 415 opgehaald.
    Micha geniet lekker in het bad zo te zien, en lekker spelen met papa is ook leuk.
    Ja jullie worden al bekende Nederlanders in zo'n grote stad.
    Slaap lekker en tot morgen maar weer.

Lieve groetjes,
    Joke

• 21 December 2014 - 14:50

Margreet:

Jaloers op Micha, op zo'n heerlijk vol bad! En bekend in Taipei is niet erg als je maar niet berucht wordt :D
    Weltrusten en Groetjes aan jullie allemaal van ons

• 21 December 2014 - 15:43

Rian:

Wat leuk om te zien dat Micha al zo goed meedoet met de (Nederlandse) liedjes! Die schaterlach in het bad, kon ik bijna horen, geweldig!

Veel liefs van ons allemaal!
    Rian

• 21 December 2014 - 16:16

Opa EnOma Treffers:

Aan Henri en Mariette en de leuke Micha.
    Hier weer een mailtje uit Genderen .
    Vandaag zelfs twee maar dat heb je zeker wel goed
    gelezen .Dat heb ik zelf niet geschreven dat heb
    je wel begrepen .Het filmpje heb ik al vele keren
    gezien en gehoord prachtig en ook de foto,s weer.Wij
    Volgen jullie elke dag hoor
    Zo dadelijk welterusten en weer tot morgen
    Lieve groeten van jeOpa enOma uit Genderen.

• 21 December 2014 - 16:30

Cora Antonides:

Fijn hoor, dat het allemaal zo goed gaat!
    Het is duidelijk te zien op de foto's, dat Micha geniet met jullie, en al goed op zijn gemak is!
    Het is een heerlijk, vrolijk ventje. Hij kan ook lekker spelen!
    Ik kan me voorstellen, dat je naar Dussen gaat verlangen, samen met Micha in jullie nieuwe huis.
    We hopen met jullie mee, dat alles administratief nu snel afgewikkeld wordt, zodat jullie deze kant op kunnen komen!
    Fijne tijd nog met elkaar daar!
    Lieve groetjes,
    Cora en fam.

• 21 December 2014 - 16:53

Marga & Family:

Wat fijn om Micha zo vaak vrolijk te zien lachen.
    Echt heel fijn!
    En: 'Alweer een dag voorbij!'
    Ruiken jullie de stal al? :-)

Liefs uit Kaatsheuvel!
    Marga, René en de jongens

• 21 December 2014 - 20:07

Nicole:

Hallo familie,

Wat fijn om te lezen dat het jullie goed gaat. Het is heel fijn om in alle rust zo aan elkaar te kunnen wennen, maar wij weten uit ervaring dat je op een gegeven moment eigenlijk gewoon naar huis wilt. Wij hopen dan ook voor jullie dat de rechter een beetje opschiet, zodat Micha's visum aangevraagd kan worden en jullie lekker naar huis kunnen.

Het graag naar muziek luisteren en willen dansen klinkt voor ons ook heel bekend. Naast de liedjes die Micha inmiddels al kent, is Romy ook gek op 'op een grote paddenstoel . . . kabouter spillebeen etc. Zorgt bij ons gegarandeerd voor een uitgebreide giechelpartij.

Succes nog de komende tijd en probeer nog maar te genieten van jullie vrije tijd met elkaar!

Hartelijke groetjes,
    Paul, Nicole en Romy

• 21 December 2014 - 21:02

Emma:

Ik heb het allemaal gelezen en de foto s' bekeken.Ik vond het echt schattig!
    Het filmpje vond ik het leukstmaak nog maar eens een filmpje. Zingt hij ook al mee?
    Ik mis jullie wel!
    En ik ben vanavond naar het kinderkerstfeest van Maarten enJana geweest!

Kusjes van Emma