Maandag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Maandag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Maandag

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

22 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag was het weer maandag, de dag dat we Micha drie weken bij ons hebben! De dag dat ... het Court Decree binnen is gekomen!!

We hadden wat onrustig geslapen vannacht, omdat we wisten dat er vandaag bericht zou kunnen komen over de uitspraak van de rechter!
We zijn na ons ontbijt op pad gegaan. Naar Daan Park. Daar waren we al een keer geweest, maar we wilden er nog een keer naartoe. Micha heeft daar lekker rond gerend en gelopen en kon zijn energie lekker kwijt. Daarna hebben we nog even wat rond gelopen in een paar warenhuizen.

Toen zijn we naar het hotel terug gegaan. Achter het hotel hebben we nog even gespeeld in het speeltuintje. Dat ging veel beter dan de vorige keer. Toen wilde Micha niet zoveel, nu wilde hij lekker rondlopen en overal op en af klimmen. We hebben Micha wat later op bed gelegd, omdat we vanavond ook naar de 'Shilin Night Market' zouden gaan. Dus moest hij wel tot laat op blijven. Micha werd dan ook pas om 16.30 uur wakker.

Hierna zijn we lekker wezen eten en naar de 'Shilin Night Market' gegaan. Weer een hele belevenis. Het is er altijd keidruk met mensen die langs koopwaar stalletjes slenteren. Hier hebben we een paar leuke shirtjes voor Micha gekocht en zijn koffer. Want die hadden we nog niet voor hem! Toen zijn we met de taxi naar huis gegaan.

Tussen de middag hoorden we dat het Court Decree binnen was! Dit is de uitspraak van de rechter. Nu gaat CSS het visum voor Micha aanvragen bij het Nederlands Consulaat. Ze hopen dit woensdag te hebben, ook omdat het consulaat alleen op maandag, dinsdag en woensdag visa afgeeft én tussen Kerst en Oud en Nieuw waarschijnlijk dicht is.
Vrijdag zullen we dan naar CSS gaan om Micha's visum en papieren op te halen.

Het was eerst nog niet zeker wanneer we naar huis zouden kunnen. Daar is nog wat over heen en weer gemaild met Nederland.
En vanavond is bekend geworden dat we zaterdag 27 december thuis zullen komen.

We komen dus op zaterdag 27 december om 06.55 uur aan op Schiphol! Als jullie het leuk vinden, zijn jullie van harte welkom om Micha te komen verwelkomen! Dat zouden we heel fijn vinden!!
Dus schrijf 27 december maar op in je agenda.
Het is vroeg, maar dan heb je natuurlijk wel wat!!

• 22 December 2014 - 14:43

Mira Van Ooijen:

YIPPIEIEIEIEIEIEIEIEIE WAT EEN GOED NIEUWS !!! Jullie kunnen eindelijk naar huis, geweldig.

Ik ben blij voor jullie..

Liefs Mira

• 22 December 2014 - 14:49

Nella:

Wauw...wat een heerlijk nieuws!!!

• 22 December 2014 - 15:00

Ineke:

Verdorie, ik moet 27 december in de ochtend werken :-( Maar wel heerlijk nieuws voor jullie!! Geniet nog even daar, goede kerstdagen en tot ziens in het volgend jaar!!

• 22 December 2014 - 15:01

Joke :

Hoi,

geweldig wat een goed nieuws , eindelijk naar huis, gefeliciteerd.
    Ik ben heel blij voor jullie, nu gaat het aftellen.

Nog 4 nachtjes slapen.

Groetjes ,
    Joke

• 22 December 2014 - 15:28

Jurrijan, Annet En Gijs:

Hallo alledrie, wat een geweldig nieuws! We zijn erg blij voor jullie en ook voor de rest van de familie en met name de opa's en oma's, die vast ook al aan het aftellen zijn!
    Groetjes!

• 22 December 2014 - 15:59

Tiem En Atie:

Hoi papa en mama van Micha.

Wat fijn voor jullie. Nog vier nachtjes slapen en dan op weg naar huis. Eindelijk! Wat een fijn bericht.
    Nog even de tanden op elkaar. Gefeliciteerd.

Groeten,

Tiem en Atie.

• 22 December 2014 - 16:04

Ciska Peels:

wat een heerlijk nieuws voor jullie!
    Geniet nog even van Taiwan.
    Hartelijke groet,
    Ciska

• 22 December 2014 - 16:25

Arianne:

GEFELICITEERD! Wat fijn voor jullie.
    Al zullen wij de dagelijkse verslagjes wel gaan missen!

Alvast een goede thuisreis gewenst samen met jullie zoontje!

Groeten,
    Ben en Arianne

• 22 December 2014 - 16:26

Margreet:

Gefeliciteerd!!! Aftellen maar!

Misschien hebben jullie nog iets aan deze vliegtips? ;)
    Bij Ceel werkte het erg goed dat hij moe was tijdens het instappen, waardoor hij tijdens het taxiën in slaap viel. ;)
    Micha's fles/beker in de handbagage en dan flesje (s) water kopen na de douane, zodat hij evt tijdens opstijgen/landen kan drinken.
    Andere ervaren ouders zag ik met lolly's daar zuig je net wat langer op dan op een dropje ;)

Succes met de laatste voorbereidingen!

Groetjes vanuit Stad

• 22 December 2014 - 16:32

Ina:

Hoi Henri en Mariette

Nou zeg eindelijk naar huis wat een goed nieuws hoor.
    Fijn met je kindje naar huis, oud en nieuw thuis vieren!
    Nu echt aftellen dan fijn hoor.
    Nog even van het luie leventje genieten en dan terug naar de werkelijkheid.
    Komt helemaal goed hoor.
    Slapen zal nu vannacht wel beter gaan denk ik, truste hoor.

Lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina

• 22 December 2014 - 16:53

Marian:

Dat is goed nieuws! Wat zullen jullie blij zijn! en dan hebben we het nog niet over het thuisfront!
    Fijne kerstdagen in Taiwan!

groeten,
    Aad en Marian.

• 22 December 2014 - 17:17

Rian:

GEWELDIG!!! Wat een opluchting zal dat zijn voor jullie. Eindelijk naar huis. We wensen jullie een hele goede thuisreis en ook fijne kerstdagen! We hopen jullie snel te zien.

Liefs vanuit Ael.

• 22 December 2014 - 17:30

Corina:

Hoi Henri en Mariette

Wat een super goed nieuws. Eindelijk mogen jullie naar huis. Fijne kerstdagen en een goede terugreis gewenst.

Groetjes Corina

• 22 December 2014 - 18:43

Rianne N:

Fantastisch nieuws! Wat een heerlijk vooruitzicht! Nog een paar hele fijne dagen in Taiwan en een goede terugreis gewenst!
    Groetjes Rianne

• 22 December 2014 - 18:44

Martine:

Wat heeerlijk!!! En ineens ook nog vrij snel! En lekker ruim voor de jaarwisseling thuis... Lekker hoor!
    Geniet nog lekker van 'n paar daagjes met z'n drieën in Taiwan en dan op naar Nederland!! :-)

Groetjes Martine

• 22 December 2014 - 19:56

Lenievandenherik:

Hier hebben we lang opgewachtlieve alledrie Maar nu komt het eind in zicht
    Hartelijk gefeliciteerd hoor Ook wensen wij jullie drie een heel goede Kerst toe
    Een goede reis naar huis wij wachten thuis op jullie veel liefs van opa en oma Dussen

• 22 December 2014 - 20:02

Wieneke:

Hoera!! Eindelijk naar jullie eigen plekje!
    Nog even genieten van de 'vakantie' en dan in het gewone ritme komen.
    Mooi nieuws!

• 22 December 2014 - 21:58

Opa En Oma:

Henri en Mariette en Micha want die hoort helemaal bij jullie hoor
    Wat eenvreugde vandaag dat bericht eerst datvande Rechter en dan dedag dat jullie terug
    komen fijn naar je eigen mooie huis wat zijn jullie blij datweet ik zeker.
    Wijzijn allemaal blij hier inNederland .Geniet nog even in Tapei en hele fijne
    KERSTDAGEN daarmaar dat zal nu wel lukken enheerlijk slapen nu alle spanning
    voor bij istot ziens groetjes van je Opa enOma uit Genderen

• 23 December 2014 - 09:45

Cirsten:

Lieve Henri, Mariette en Micha!

Wat n fantastisch nieuws! Heerlijk vooruitzicht om hier in Nederland verder te kunnen met wennen aan elkaar en aan het huis en omgeving!

We wensen jullie goede en bijzondere kerstdagen en een voorspoedige vlucht!

Groetjes Robbert en Cirsten

• 23 December 2014 - 13:11

Marga & Family:

Ha lief drietal,
    Wat een geweldig nieuws vind ik hier van jullie in mijn mailbox. Heerlijk! Wat zullen jullie blij en opgelucht zijn (en ieder die jullie dierbaar is met jullie).
    Laat nu dat vliegtuig maar opstijgen en weer veilig op Schiphol landen.
    Wij zullen er zaterdag niet bij kunnen zijn vanwege een andere afspraak (die al een paar keer moest worden verzet, met veel moeite), maar we leven natuurlijk met jullie mee!

Geniet van de komende dagen.
    Snuif nog even de geur van Taiwan op en onthoudt alles goed!

Veel liefs,
    Marga, René
    Aiden en Milo

• 23 December 2014 - 16:05

Familie Lier:

Hoi luitjes,
    Wat een prachtig nieuws!, eindelijk een datum in zich wanneer jullie terug mogen naar Nederland!
    Jullie weten nu dat je kan beginnen met aftellen, en waar jullie aan toe zijn, heerlijk!
    En straks jullie familie weer zien, en Micha showen, wat zal dat een mooi moment zijn..
    Een moment waar iedereen heel lang naar uitgekeken heeft..
    We wensen jullie de laatste dagen nog veel plezier in Taiwan, nog 3 dagen en dan is het zover!
    Fijne kerstdagen!

(We hebben hier het eerste feestje van ons kleine mannetje net achter de rug: )
    Liefs Ronald Alinde Marijn en Wan Zhong