Een week thuis in Dussen! - Reisverslag uit Dussen, Nederland van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Een week thuis in Dussen! - Reisverslag uit Dussen, Nederland van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Een week thuis in Dussen!

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

03 Januari 2015 | Nederland, Dussen

Vandaag zijn we alweer een week thuis in Dussen! Het is heerlijk om de ruimte te hebben en samen met z'n drieën thuis in ons eigen huis te wennen.

Iedere dag pakken we een paar cadeautjes uit. Micha snapt het nog niet helemaal, maar het is wel leuk om te doen! We merken aan Micha dat hij alles van de laatste weken aan het verwerken is. Daarover zo meteen meer.

Met Micha gaat het heel erg goed! We hebben hem met de sneeuw binnengehouden. Omdat hij de kou niet gewend is, leek ons dat beter. Hij heeft wel door de schuifpui naar de sneeuw gekeken. Iedere morgen als de gordijnen opengingen zei hij 'wauw'. We merken dat hij goed op zijn gemak is in huis. In Taiwan wilde hij telkens weg, naar buiten. Maar hier niet. Hij is gewoon lekker aan het spelen met zijn speelgoed. De huiskamer is dan ook compleet veranderd, ten opzichte van een paar maanden geleden! ;)

Micha slaapt goed. Zowel 's middags als 's avonds gaat hij lief slapen. En slaapt gewoon de hele nacht door, in zijn eigen bedje, op zijn eigen kamer! Ja, hij is echt een stoere vent!
Ook het eten gaat vrij goed. We zijn er achter gekomen dat hij het heerlijk vindt om zelf zijn stukjes brood naar binnen te werken. Hij zit er dan helemaal onder, maar goed, dat maakt niet uit. 's Avonds eet hij veel met ons mee, maar soms krijgt hij ook een Olvaritpotje. Sperziebonen met aardappels en rundvlees is de favoriet. Dat gaat er in als kool. Maar andijviestamppot en bloemkool, daar moet ie niet veel van hebben. Dat vindt ie echt niet lekker!

We zijn deze week ook paar keer even met hem weggeweest, met wisselend succes. Bij de dokter (voor kweekjes voor de MSRA-test) vond hij niet echt leuk. Maar even naar Oosterhout om stevige nieuwe schoenen te kopen, dat vond hij wel leuk! Lekker rond gereden worden in de buggy en maar rondkijken. Dat is wat hij het liefste doet!

Ook is Elmo nog steeds erg leuk om te kijken. We hebben inmiddels wel een paar nieuwe dvd's aangeschaft voor de nodige afwisseling. Ook Bumba is erg grappig! En het nadoen van de soldaten tijdens de wisseling van de wacht is ook erg leuk om te doen. Tot in bad aan toe!

Ja, deze week thuis is tot nu toe erg goed gegaan. Al is het soms voor ons, als papa en mama, erg onwerkelijk dat Micha nu echt bij ons thuis is. Dat hij boven in zijn kamer slaapt, als wij nog even beneden zitten. Dat hij 's morgens in zijn bedje staat te lachen en te springen van enthousiasme omdat hij er zo graag uitgehaald wil worden door ons. Dat wij hem veiligheid en vertrouwen kunnen geven!
We zijn dankbaar dat we dit mogen en kunnen doen, met hulp van Boven! Daar zijn we ons zeker van bewust!

Dit was het wel weer voor nu. Tot de volgende keer maar weer!

• 03 Januari 2015 - 19:25

Fam. Lier:

Hoi Henri en Mariette,
    Dat ziet er allemaal heel gezellig en ontspannen uit!
    En dat het slapen zo goed gaat, fijn hoor!
    Zelfstandig is ie al wel:) ..zelf zn boterhammetjes eten lukt dus al prima.
    Geniet van de rust thuis en jullie mooie mannetje, heerlijk wennen aan elkaar.

Groetjes Ronald Alinde Marijn en Wan Zhong

• 03 Januari 2015 - 19:42

Wieneke:

Wauw! Super dat het zo goed gaat. Echt genieten dus!!
    Dat hij dingen van de afgelopen weken aan het verwerken is is denk heel normaal.
    Lekker genieten dus!

Groetjes van de vissertjes

• 03 Januari 2015 - 20:04

Opa En Oma :

HalloHenri en Mariette en Micha.
    Hier zijn we weer met eenmailtje voor jullie
    Fij dat alleszo goed gaat met het kleine manneke
    hetis voor hem een grote verandering in dit koude Nederland.
    Wat kan hij al lief spelen en eten zo op de foto!s te zien
    ook met dat liedje zingen prachtig is dat ik heb al zo dikwijls er ñaargeluisterd Fijn dat jullie ervoor hem zijn mogen en voor hem mogen zorgen het is
    nu jullie zoontje.Geniet er maar van .
    Groetjes van je Opa en Oma uit Genderen.

• 03 Januari 2015 - 21:28

Margreet:

Hallo,
    Leuk, weer een update! Al weer een week voorbij inderdaad, wat gaat de tijd toch snel. En weer genieten van zoveel mooie foto's. Groot gelijk dat hij liever gaat winkelen in plaats van naar de dokter. :D Knap hoor al een woordje Nederlands praten! En er gaat natuurlijk niets boven zelf doen, maar met brood is dat nog te overzien, wacht maar tot hij aan de pap toe is, al levert dat ook weer mooie foto's op. ;)
    Genietse en groetjes Margreet

• 04 Januari 2015 - 10:51

Marga & Family:

Leuk om jullie foto's weer te mogen bewonderen.
    Wat ziet Micha er ontspannen uit, mooi om te zien!
    Al met al hebben jullie een fijne start gehad met elkaar in Dussen, dat is alweer veel om dankbaar voor te zijn.
    En natuurlijk is het leuk om te zien dat Micha zo geïnteresseerd zit te spelen met die houten vrachtwagen.
    Exemplaar komt ons bekend voor ;-).

Liefs uit Kaatsheuvel!

• 04 Januari 2015 - 13:55

Joke:

Hoi Henri en Mariëtte,
    Fijn dat het al zo goed gaat met Micha, lekker spelen met papa en mama, heel ontspannen.
    dat is best knap dat hij al een woordje Nederlands praat.
    Weer mooie foto's leuk om te zien, een lekker rommelige kamer hé.
    Henri jij mag morgen weer aan het werk zeker? Sterkte er mee.

Groet,
    Joke

• 04 Januari 2015 - 18:41

Aster:

Dag Henri en Mariette,

heerlijk dat het zo goed gaat, geniet ervan!
    De beste wensen voor 2015 voor jullie alle drie, dat het maar een heel mooi jaar mag worden.
    Bedankt ook voor de prachtige kaart!
    We horen het graag als we langs mogen komen, maar neem vooral je tijd om eerst samen goed te wennen.
    Moet Henri alweer werken?

liefs
    Aster en Tijmen

• 05 Januari 2015 - 09:57

Mira :

Ha Henri en Mariette,

Wat fijn dat we nog steeds mee mogen lezen.
    Jullie woonkamer zag er de laatste keer dat ik er was, inderdaad HEEL anders uit, haha.
    Maar zo te lezen gaat het erg goed zeg, wat fijn voor jullie.

Wat is een MSRA-test?

Liefs Mira

• 11 Januari 2015 - 11:11

Liesbeth En Henk:

Dag alle drie,

Mooi om te lezen dat jullie je bewust zijn van de zegen van Boven.
    Met Hem erbij voelen jullie je veilig en in goede handen.
    Moge Micha aldus nader opgroeien in jullie liefdevolle gezin.

Liesbeth en Henk