Voor het eerst met z'n drieën - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Voor het eerst met z'n drieën - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Voor het eerst met z'n drieën

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

05 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag weer een bijzondere dag. Wij waren voor het eerst echt met z'n drieen in Taipei. Gisteravond is Dorien naar huis gegaan, en mochten wij echt als ouders van Micha verder! Wel spannend hoor! Met z'n drieen in zo'n grote wereldstad.
We hebben eerst uitgeslapen! We waren rond 09.15 uur in de ontbijtzaal van het hotel. Daar hebben we heerlijk ontbeten en heeft Micha lekker aan een appel zitten knabbelen. En een boterham en .... ga zo maar door! Hij is echt een grote eter en eigenlijk alles lust hij wel! Bij iedere hapje doet hij zijn handje langs zijn wang heen en weer en zegt 'hmmm'. Wat wil je nog meer als kersverse ouders!
Na het ontbijt zijn we naar de 101 gegaan. Daar had Micha gisteren een leuke gogo (hond) gezien van hout. Die vond hij heel erg leuk, dachten wij uit zijn reactie op te maken. Dus die wilden wij wel kopen voor Sinterklaas. Maar ... het was een hele toer om het juiste warenhuis terug te vinden. Maar uiteindelijk is het ons toch gelukt om de goede gogo te kopen! Hierna hebben we daar nog wat verder rondgekeken en ons verbaasd of het feit dat het zo ontzettend druk kan zijn in deze stad en dat je je toch behoorlijk veilig voelt! Bij de kinderafdeling was een leuke speeltuin, buiten. Daar hebben we lekker met Micha gespeeld. Hij vond het fantastisch! Van de glijbaan (van onder naar boven) en allemaal maar rondrennen en kijken of papa en mama achter hem aankwamen. (wat ze natuurlijk deden!)
Na een Bossche reis met de metro en zeventien liften kwamen we weer bij het hotel aan. Toch moeten wij wel zeggen dat het langzaamaan begint te wennen. Al dat gehannes met die metro en taxi. Je wordt er wat meer bedreven in!
Na wat geskypt te hebben met het thuisfront heeft Micha lekker wat geslapen en hebben we voor het eerst een was gedraaid hier in het hotel. Met wat uitleg van het personeel ging het behoorlijk goed!
Na dit avontuur hebben we Micha wakker gemaakt door harde geluiden te maken. We dachten dat ie dan niet zo overstuur zou zijn. Maar helaas...hij was niet echt huilerig, maar hij vond het ook niet echt leuk. Goh zeg ... hoe zou dat nou komen? Maar na een half uurtje zijn we toch maar weer op pad gegaan om lekker ergens te gaan eten. De keuze viel op het restaurant Chily (hoe je het schrijft weten we niet goed). Dus we hebben onze vitamientjes weer binnen, Dorien! Maar voordat we daar aankwamen hebben we eerst lekker met Micha rondgelopen in de buggy. Hij vindt naar auto's kijken en dan 'tze tze' zeggen heel erg leuk. Bij iedere auto en scooter zegt hij het dan ook. Echt leuk om te horen en zien. Want hij wijst dan ook met zijn vingertje ernaar!
Het eten ging gelukkig vrij goed. We konden hem goed afleiden als hij wat bozig werd. Dus dat was fijn. En ook de ober vond hem helemaal geweldig!
Hierna hebben we nog lekker wat rondom het hotel gewandeld met hem. En kwamen nog wat leuke restaurantjes tegen, waar we de volgende keer nog kunnen gaan eten! Kijk maar goed naar de foto's!
Volgens ons gaat hij ook wat woordjes napraten. Zoals 'bal' en 'hallo' en 'wow'. Maar goed ... of dat ook echt zo is.
Kortom, een leuke en ontspannen dag vandaag! En als klap op de vuurpijl ... Micha is vanavond in zijn eigen bedje, zelf in slaap gevallen!! Knap van onze kleine man he??

• 05 December 2014 - 15:39

Joke:

Hoi trotse pappa en mamma van Micha,
    wat een leuk verslag weer en mooie foto's, leuk dat we jullie zo kunnen volgen.
    Ja, nu je met zijn drieën bent nu voelt het als een echt gezinnetje denk ik.
    Geniet maar van het mooie weer daar, hier is het koud , maar vandaag niet zo koud als de vorige dagen.
    We blijven je volgen.

Hartelijke groet,
    Joke

• 05 December 2014 - 15:56

Dorien:

Ha Familie Dekker,

Super dat jullie lekker op pad zijn gegaan in Taipei!
    Zal Micha ook blij mee zijn geweest

• 05 December 2014 - 16:19

Aart En Ina:

Lieve Henri en Mariette

Jullie eerste dagje samen en ook nog Sinterklaas gezellig hoor.
    Het zijn enorme gebouwen zeg tjee, knap als je iets terug kan vinden denk ik.
    Jullie gaan alweer naar bed nu de dagen gaan best snel hoor!
    Slaap lekker en tot morgen maar weer.

Lieve groetjes van ons.

• 05 December 2014 - 16:27

Marga & Family:

Ha alledrie,
    Nou, jullie zijn best stoer, zo op pad in die grote stad.
    Gelukkig zien bananen er overal op aarde hetzelfde uit :-).
    Leuk dat je denkt dat Micha al woordjes van jullie gaat nazeggen.
    Mooie basis voor nog meer contact!

Liefs en veel plezier daar!
    Marga, René & de jongens

• 05 December 2014 - 20:46

Papa En Mama DB:

Hoi lieverds,
    Wat fijn dat het zo goed gaat met Micha. Jullie zijn dapper hoor!! Leuk dat jullie de gogo weer hebben gevonden met de keus uit zoveel verschillende winkels.
    Micha speelt er al leuk mee

• 06 December 2014 - 09:57

Liesbeth En Henk:

Dag Rijke Ouders,
    Wat een geweldig voorrecht om juist met Micha zijn leefomgeving te mogen ontdekken. En wat een stralende gezichten. Zelden zagen we een papa met zoveel plezier boodschappen doen.... Prachtige foto van Micha in het bad: om in te lijsten.
    Heel erg fijn om jullie met z'n drietjes zo te zien stralen.
    Groet.
    Liesbeth en Henk