Winkelen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Winkelen - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Winkelen

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

18 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag hebben we gewinkeld in een grote winkel, waar ze allemaal originele Taiwanese dingetjes verkopen.

Na een heerlijk ontbijt - samen met Patrick en Ciska - zijn we naar deze winkel gegaan. Met de taxi. Dat was wat makkelijker allemaal. We kwamen daar en hebben lekker een tijdje rondgelopen in de winkel. Twee weken geleden waren we er ook geweest, samen met Dorien. Toen hadden we al wel een paar leuke dingen gezien. En nu hebben we het een en ander gekocht. Ook voor het thuisfront. Voor de neefjes en nichtjes en (schoon)zussen en andere familieleden. We moeten nog wel het een en ander hebben, maar dat komt helemaal goed!

Na de winkel hebben we lekker gewandeld. En liepen tegen het Chiang Kia Shek Memorial aan. Daar hebben we Micha weer even lekker laten rennen en lopen. En hij genoot weer. En wij met hem! Ook al was hij tien minuten eerder bijna in slaap gevallen in de buggy, op het grote plein voor het Memorial liep hij lekker te rennen en te stralen. En wij met hem natuurlijk!

We merkten vandaag op straat vooral veel zwervers op en mensen die net buiten de boot vallen. Die staan (of zitten in hun rolstoel) dan op drukke kruispunten krantjes, koekjes of loten te verkopen. Dat is wel zielig en confronterend om te zien. Mensen die wij - in het Westen - gewoon 'accepteren' worden hier een beetje uitgerangeerd. Datzelfde zie je ook op de metrostations. Schoonmakers en mensen die regelen dat de mensen de goede kant op lopen, zijn mensen die 'iets' hebben (een verstandelijke of lichamelijke beperking). Wel treurig soms.

Toen we bij het hotel kwamen heeft Micha weer even lekker geslapen. En hebben papa en mama nog even aan het 'aankomstkaartje' gewerkt. Dat is nu ook zo goed als klaar (behalve de aankomstdatum dan...)!

We hebben in een restaurant om de hoek bij het hotel gegeten. Dat was lekker, weer even wat anders. Nu zitten we op de kamer en ligt Micha te slapen in zijn bedje!

We gaan onze kleine vent steeds beter leren kennen. En hij ons. Regelmatig probeert hij ons een beetje uit, om te kijken tot hoever hij kan gaan. Gelukkig hebben we goede begeleiding vanuit Meiling. Dat is fijn!
We gaan steeds meer van hem houden en kunnen ons echt niet meer voorstellen dat hij niet in ons leven was.

Micha gaat ons ook steeds meer nadoen. Hij gaat op de bank zitten, zoals papa op de bank zit. Gaat een boekje lezen, zoals mama dat doet. Echt geweldig om te zien!

Morgen mogen we naar een kerstviering van CSS. Zijn benieuwd hoe hij daar op zal reageren!

• 18 December 2014 - 14:57

Lenievandenherik :

Lievetrio,
    Van hieruit even een praatje wat fijn dat alles zo te zien naar wens gaat .we denken nu ook dat je nog wat geduld hebben maar wij ook hoor ik zou dat ventje van jullie wel eens willen knuffelen maar geduld is een schone zaak hier is alles goed het kleed schiet al aardig op
    Heel veel liefs van opa en oma Dussen

• 18 December 2014 - 15:00

Ina:

Hallo mariette en Henri

Ik kom thuis en eerst ff op de pc kijken hoe het in Taiwan is!
    Weer een gezellige dag gehad las ik fijn hoor.
    Lekker wezen shoppen ook leuk, niet teveel kopen anders past het straks allemaal niet in je koffer!

Ja Micha kun je niet meer weg denken nu , als je kind er eenmaal is dat is een geweldig gevoel en dat zal je altijd houden, bij elke leeftijd hoor!

Geniet nog maar van jullie rust zover dat lukt en het komt allemaal goed hoor.

Het is een mooi mannetje echt jullie stralen alle drie!!

Slaap lekker straks en weer tot morgen hoor.

Lieve groetjes uit een druilerig Wijk en Aalburg,gr van Rosanne Aart en Ina.

• 18 December 2014 - 15:09

Joke:

Hoi lieverds,

Wat een mooie foto's weer en wat genieten jullie met jullie manneke en hij met jullie.
    Ja ook met een mutsje op kun je klap eens in de handjes doen. Heel mooi om te zien.
    Het is jammer voor jullie maar je zal de kerst denk ik toch daar door moeten brengen,
    maar kerst is niet aan tijd of plaats gebonden. Je brengt een prachtig mensje mee terug.

Lieve groet,
    Joke

• 18 December 2014 - 16:21

Margreet:

Haha, mooi filmpje! Lastig he, knie en teen met van die korte armpjes. Hier oefenen we dat stukje tijdens het luier verschonen ;) Maar klap eens in de handjes gaat ook al goed! Heerlijk hoor jullie mooie vrolijke ventje!
    Je zou het nog kunnen proberen met een tray red bull bij de rechtbank :D maar ik vrees dat geduld toch de beste oplossing is! Houdt vol!
    Groetjes

• 18 December 2014 - 16:39

Tiem & Atie:

Hallo papa en mama van Micha. Leuke foto's. Wat een vrolijk kereltje. Hij lacht, denk ik, de hele dag.
    Het is vast en zeker een teleurstelling dat je de kerstdagen in Taiwan moet doorbrengen. Maar Micha maakt alles goed. Jullie staan als papa en mama ook te stralen. Geweldig! Geniet ervan.

Groeten,

Tiem & Atie.

• 18 December 2014 - 16:52

Marga & Family:

Mooi hoor, hoe dingen in zo korte tijd kunnen groeien.
    We volgend jullie verhalen met plezier.
    Veel liefs van ons allen uit Kaatsheuvel!
    XXX

• 18 December 2014 - 18:16

Wieneke:

Wat een vrolijke en leuke foto's!! Fijn dat hij en jullie zo genieten van elkaar.
    Lastig dat het wachten op de uitspraak zo lang duurt. Nog heel even volhouden.

Geniet van elkaar. Liefs van ons

• 18 December 2014 - 20:16

Papa En Mama DB:

Fantastisch het filmpje!
    Wat een vrolijk mannetje.
    Liefs papa en mama xxxx

• 18 December 2014 - 20:34

Opa EnOma Treffers Genderen:

Aan ons drie tal inTaiwan nog eenpaar dagen........
    Wat zag ik toch weer een mooie foto van Micha
    Hij was aan het dansen met de gebaren hoofd schouder knieen teen erg leuk hoor jullie leren hem al heel veel .dadelijkkan hij al een mooikinderliedje voor zijnOpa en Oma zingen dat zou leuk zijn .wij wachten maar af
    Goede morgen als jullie wakker zijn en geef Micha maar een dikke kus van ons

Veel liefs van je opa en oma Tot ziens.