Een gewone dag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Een gewone dag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Een gewone dag

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

20 December 2014 | Taiwan, Taipei

Het was vandaag eigenlijk een gewone dag. Je zou zeggen dat we een beetje beginnen te wennen hier!

Na een vrij rustige nacht zijn we na ons heerlijke ontbijt de stad in gegaan op jacht naar nog wat souvenirtjes voor het thuisfront. Dit is ten dele gelukt. We hebben lekker door de stad gewandeld en gereden met de metro. Dit begint gewoon te worden.

Goed kijken welke liften je nodig hebt. Naar welke verdieping je moet en welke kant je vervolgens moet oplopen om bij de uitgang te komen. Waar je dan ook vaak weer met een lift naar boven moet. Het gaat al aardig goed.

Toen we op de hotelkamer kwamen hebben we lekker een broodje gegeten en een banaantje en is Micha gaan slapen. Na zijn slaapje - het duurde vrij lang voor hij ging slapen, maar toch - hebben we lekker gedanst op liedjes van Elmo en andere figuren uit Sesamstraat. Als er maar muziek is, vindt Micha het al snel leuk! En wij natuurlijk ook.

Vervolgens zijn we weer bij ons 'vaste' restaurant gaan eten, waar de mensen ons echt gaan kennen. Dus dat was weer gewoon goed eten!

Nu zit Micha lekker in bad. Hij kent weer een liedje erbij. 'In de maneschijn'. En hij kent de gebaren ook al aardig goed! Hij is dus een snelle leerling!

Morgen gaan we onze jacht op cadeautjes voortzetten. In deze grote wereldstad moet er toch nog wel iets leuks te koop zijn!

• 20 December 2014 - 14:06

Joska:

Hoi Henri, Mariëtte en Micha,

Bij een vakantie is het zo dat als je begint te wennen het eind vlakbij is! We hopen dat dat voor jullie ook zo is en dat jullie snel weer in Nederland zijn.
    En Henri, als je niet meer weet wat je moet doen kun je altijd je preek voor 4 januari voorbereiden. Haha! Je moet wel gelijk weer aan de slag zeg! De catechisanten zijn trouwens erg betrokken bij jullie! Weten ze normaal niets om voor te bidden: het was nu afwachten wie er als eerste 'Henri' zou roepen!
    Goede tijd nog! Groeten Joska

• 20 December 2014 - 14:53

Joke:

Zo luitjes hier zijn we weer,

Wat een mooie foto's weer, Micha vindt die kerstboom met lichtjes ook wel erg mooi zeker.
    Henri je kijkt net zo gespannen naar Elmo als Micha dus het zal wel mooi zijn.
    Wat ligt het manneke lekker te slapen
    Het moet niet gewoon worden daar voor jullie want dan wil je niet meer terug naar dit koude kikkerland,
    het is momenteel wel droog maar waait weer flink ze geven later weer storm aan.
    Het moet toch maar een beetje rustig en droog blijven want we hebben vanavond de Volkskerstzang
    en dan komen er weinig mensen dan zit er geen kip in de grote R.K. Kerk
    Het is al weer weekend en volgende week moeten die papieren toch maar komen hé.

Sterkte en tot morgen.
    Joke

• 20 December 2014 - 15:58

Ina:

Lieve henri en mariette

Lekker zo'n rustig dagje hoor, en gezellig wezen shoppen.

Ja de mensen zullen jullie wel herkennen zo zachtjes aan, leuk he.

Micha zit op z'n knietjes te slapen schattig gezicht hoor.
    Lekker blijven zingen en oefenen zodat hij ook mee zingt als jullie thuis komen!
    Hier stormachtig en vanmiddag gaan regenen bah ook niet lekker hoor.
    En bijna kerst zeg tjee wat gaat de tijd snel.
    Jullie slaap lekker weer en tot morgen hoor.

Lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina

• 20 December 2014 - 17:24

LenievandenheriK:

Ha lieverts van ons
    Weet wel wij denken veel aan jullie houd elkaar vast morgen is het Zondag Kerstfeest voor de club zal best wel weermooi worden
    Hier gaat alles zijn gang we zijn gelukkig goed gezond en dat is alheel wat om dankbaar voor te zijn Jullie zijn goed bezig met z.n.drietjes nog even moed houden en je bent weer thuis welkoud maar een dikke jas is veel waard wat word Micha een mooi manneke je ziet hemgroeieneen kereltje om te knuffelen. Doen jullie dat maar voor ons
    Heel veel liefs goede Zondag en gauw tot ziens Opa en oma Dussen

• 20 December 2014 - 20:16

Wieneke:

Haha, dacht hetzelfde als Joska.... ze zetten je gelijk weer flink aan het werk als je terug bent..... :(
    Dat hadden jullie denk ook niet verwacht om zulke posters en bogen tegen te komen. Misschien moeten we in hier ook van zulke bogen maken!!
    Heel herkenbaar om Micha zo te zien slapen. Doet Ezra ook! Is zo lief om te zien.
    Geniet van jullie laatste weekje (hoop ik voor jullie).
    En (over)morgen misschien maar het kinderkerstfeest na luisteren..... ;)

Groetjes van Barry & Wieneke, Boaz, Thirza & Ezra

• 20 December 2014 - 20:17

Opa En Oma:

Hallo Henri en Mariette enMicha
    Weer mooie foto,s van jullie alle drie leuk hoor met dat kleine manneke.
    Nu weer een ander
    liedje aan het leren als dat zo door gaat kan hij zo naar groep
    drie met z,n mama mee naar Woudrichem HaHa.
    Maar eerst nog terug komen maar dat is nu al gauw dat
    geloof ik zeker.Tot het volgende verslag .
    Groetjes van Opa enOma treffers uit Genderen.

• 21 December 2014 - 11:11

Greet Bijl:

Hoi Henri, Mariette en Micha
    Zitten we hier volop in de kerstvieringen, zitten jullie nog in Taiwan.
    iedere dag vol spanning gekeken van: zal het nog lukken, thuis voor Kerst? Iedere keer als ik in de auto: Home for Christmas hoor, denk ik aan jullie. Maar gelukkig slaan jullie je er goed doorheen en ik lees ook wel dat het zo goed is om eerst zo met zijn drietjes te zijn om echt vertrouwd te raken met elkaar.
    Dit wordt in ieder geval een Kerst om nooit te vergeten!
    Een warme knuffel voor jullie alle drie!
    Greet