Martyr's Shrine - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Martyr's Shrine - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Martyr's Shrine

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

23 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vanmorgen zijn we naar het "Martyr's Shrine" gegaan. Eerst met de metro en daarna een stuk lopen (eigenlijk kon je ook met de bus, maar een wandelingetje was niet verkeerd!). We kwam langs allemaal gebouwen die met Defensie te maken hadden. Overal grote hekken, bewapende soldaten en Taiwanese vlaggen. Foto's maken mocht daar helaas niet...

Het was vandaag zo'n 23 graden, dus het was heerlijk om even te wandelen in een iets rustiger gebied dan het centrum van Taipei.
We kwamen om 10.55 uur aan bij het "Martyr's Shrine", een groot plein met achterop een mooi gebouw. Ieder uur kun je daar de wisseling van de wacht zien en omdat Micha de wisseling van de wacht bij het 'Chiang Kai-Shek Memorial' ook zo leuk vindt, zijn we hier ook naartoe gegaan.
De wisseling van de wacht duurde wel een half uur omdat ze 2 keer het hele plein over moeten! Dat vond Micha dus wel leuk! Hij heeft z'n ogen uit gekeken! Vanmiddag en vanavond heeft hij dan ook weer heel vaak de soldaten na gedaan in onze hotelkamer. Leuk om te zien!

Toen de wisseling van de wacht klaar was, zijn we weer rustig teruggelopen en met de metro terug gegaan naar het hotel.
Daar heeft Micha weer lekker geslapen, waarna we weer even gespeeld en Elmo gekeken hebben.
Daarna hebben we gegeten bij de MacDonald's en afscheid genomen van het Nederlandse gezin dat vanavond weer naar huis gaat.

Nu we weten dat we vrijdagavond naar huis gaan, lopen we toch wel anders hier! Lekker dat we nu weten waar we aan toe zijn!
Vandaag zijn we alvast een beetje begonnen met het sorteren van onze spullen, zodat het inpakken vrijdag wat makkelijker zal gaan!

We genieten nog een paar daagjes hier in Taiwan!

• 23 December 2014 - 14:06

Ina:

Lieve Henri en Mariette

Ja geniet nog maar even de reis naar huis duurt nu niet lang meer!
    Fijn he.
    Nu weet je dat je naar huis kan, heerlijk toch.
    Nog drie nachtjes slapen hoor dan begint de reis!!
    Spannend weer.
    Slaap ze lekker vannacht en tot morgen weer.

Lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina

• 23 December 2014 - 14:20

Liesbeth En Henk:

Hallo Micha,
    Laten we maar meteen met een waarschuwing beginnen: als je straks naar dit mooie land komt, is het koud en winderig. Vandaag is Jan de Wind ontzettend hard aan het blazen en als jij dat binnenkort ook mee gaat maken: houd je dan maar goed vast aan papa en mama want je wordt zo maar ondersteboven geblazen.
    Geniet nog maar fijn van al het moois in het land waar je geboren bent. Pas je over een paar daagjes extra goed op je ouders? Zorg dat ze niet verdwalen op dat grote vliegveld en let goed op dat ze in het juiste vliegtuig stappen.
    We hopen jullie drietjes gauw te zien en te spreken; dat zal wel in het nieuwe jaar worden. Een mooier begin van 2015 is er niet. Toch?
    Liesbeth en Henk

• 23 December 2014 - 14:35

Margreet:

Geniet nog maar even van het wisselen van de wacht, want dat gaat Micha hier wel missen :s
    Amanda wenst jullie alvast een goede reis en Antoine zegt fijne feestdagen ;)
    Naar goed voorbeeld van jullie zitten we nu lekker spelletjes te spelen.
    Geniet inderdaad nog maar even. Ik heb voorgesteld om naar Schiphol te gaan, maar de meningen zijn hier nog verdeeld :D
    Groetjes Amanda, Antoine en Margreet

• 23 December 2014 - 15:43

Tiem & Atie:

Hallo Henri, Mariette en Micha.

Jullie genieten van je mooie zoon. Dat is duidelijk te zien hoe jullie achter de buggy lopen. Geniet van de laatste dagen in Taiwan. Goede kerstdagen toegewenst.

Tiem en Atie

• 23 December 2014 - 16:51

Edith:

Hoihoi!
    Wat een leuke dag hebben jullie weer gehad.
    Vrijdag... het schiet echt op!
    Wel rare kerstdagen voor jullie dit jaar zeg!
    Nog even dingen doen die jullie echt willen doen in Taipei en dan afscheid nemen...
    Fijne dag morgen!

Arie-Jacob, Edith en Juda

• 23 December 2014 - 18:01

Joke:

Hallo Henri, Mariëtte en Micha,

Nog een paar dagjes daar en dan naar huis!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Geweldig toch, Micha zal de wisseling van de wacht wel missen, helaas die hebben we in Dussen niet.
    Maar hier zijn weer andere leuke dingen het zal best allemaal goed gaan.
    Mooie Foto's weer, dit zullen we wel gaan missen, maar je kunt misschien thuis nog even door gaan
    hoe het gaat met Micha.

Joke

• 23 December 2014 - 19:52

Opa En OmaTreffers:

HaHenri en Mariette en de kleine Micha.
    Al weer een dag dichterbij het weer zien met de
    Nederlanse familie en bekende ik weet het allemaal
    niet hoor dat moet natuutlijk een verrassing blijven.
    Jemoet maar afwachten wie jezal ontmoeten.
    Fijne Kerstdagen en dan de koffers gepakt en
    naar het vliegveld op weg naar Nederland.
    Groetjes van je Opa en Oma uit Genderen.

• 23 December 2014 - 21:49

Gerrit, Dinella & Loïs:

Ha Henri, Mariette en Micha,

Onze eerste reactie, gelukkig nog niet te laat ;)
    Wat een mooi nieuws dat jullie binnenkort naar huis komen. Mooi vooruitzicht!
    Mooie foto's staan op jullie blog. Wat een mooi manneke is Micha.
    Gezegende kerstdagen toegewenst!
    We bidden voor jullie!