Weer zondag in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Weer zondag in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Weer zondag in Taipei

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

14 December 2014 | Taiwan, Taipei

Het was vandaag weer zondag in Taipei. Twee weken geleden kwamen we vandaag aan en hadden we ons ventje nog nooit in het 'echt' gezien. Niet voor te stellen, eigenlijk! Hij hoort al zo helemaal bij ons!

Vanochtend, na een ontbijt waarbij het heel druk was, Micha had niet eens een eigen kinderstoel, zijn we naar de Longshan tempel gegaan.
Deze tempel staat middenin een wijk met allemaal winkeltjes e.d.
Het was een best grote tempel waar iedereen in en uit liep. Iedereen stak wierookstokjes aan en ging bidden tot de boeddha's. Heel apart om te zien. Zelfs de kleinste kindjes liepen met wierookstokjes. We hebben onze ogen uitgekeken in het gebouw.

Daarna hebben we nog wat rondgewandeld bij de tempel. Het was hier echter erg druk met auto's en scooters.
Gisteren waren we in het centrum van Taipei, bij de 101. Hier lijkt Taipei heel Westers. Nette wegen, grote winkelcentra met glimmende vloeren, nette stoepen, hoge gebouwen.
Bij de Longshan tempel is dit heel anders. Dit is het echte Taiwanese leven. Eettentjes langs de kant (met eten waarvan we eigenlijk niet willen weten wat het is ;) ), zwervers op straat, heel veel knipperende uithangborden, geen stoep, maar gewoon tussen de scooters en auto's doorlopen.

's Middags heeft Micha weer lekker geslapen. Daarna heeft hij iedere keer moeite om wakker te worden. Hij heeft daar echt wel ruim een half uur voor nodig! Daarna hebben we nog lekker wat gespeeld op onze hotelkamer en zijn we weer wat gaan eten.

's Avonds nog geskypt met de opa's en oma's (ook de overgrootouders) en Micha's oom en tante en neefje en nichtje.
Nu zit Micha lekker in bad. Heerlijk vindt hij dat! Hij weet niet hoe snel hij in bad moet komen!
Als mama dan na een tijdje spelen de handdoek pakt, omdat hij eruit moet, begint hij heftig 'nee' te schudden!

We wachten nog steeds op de uitspraak van de rechter. We hopen dat deze komende week binnenkomt, zodat Micha's visum aangevraagd kan worden en alle papieren klaargemaakt kunnen worden (daar staan 5 werkdagen voor). We hopen met Kerst thuis te zijn, maar of dat ook gaat lukken?!

• 14 December 2014 - 14:20

Petra:

Mooi, die foto's in de Taiwanese wijk bij de tempel. Veel foto's maken, hoor.
    Ik kon de wierook bijna ruiken, bah! (Ik hou er echt niet van, sorry)
    Wat is Micha toch lekker vrolijk, heb je al verstoppertje gedaan met Nijntje?

Wij hopen ook dat jullie met Kerst thuis kunnen zijn, maar we rekenen er niet op. Dan kan het alleen maar meevallen!
    Succes nog!
    Van Petra

• 14 December 2014 - 14:28

Joke:

Hoi Mariëtte, Henri en Micha,

Weer mooie foto's, inderdaad wat een drukte op straat alles gaat door elkaar heen.
    Inderdaad een mooie tempel, wat geniet jullie ventje hé en jullie ook je kunt hem niet meer wegdenken uit jullie leven denk ik, na nog maar amper 2 weken. Een leuk nieuw jasje, ja dat kan hij hier in Nederland wel gebruiken. Het was vanmorgen droog maar wel koud.
    Dus hij vind het in bad erg leuk, nu daar kan hij thuis binnenkort ook van genieten.
    Het zou voor jullie inderdaad fijn zijn als je met de kerst thuis zou zijn, reken er niet te vast op dan valt het niet zo tegen. Welterusten voor straks en tot morgen.

Een hartelijke groet,
    Joke

• 14 December 2014 - 17:40

Opa En Oma:

Hallo Henri en Mariette en ook Micha.Hier weer een mailtje naar jullie .
    Watwas het leuk bij ons Zondagmorgen dat wij jullie konden zien op het tablet .maar het gaat heel goed met Micha en zijn vader en moeder. De foto kon ik nu heel goed ophalen. Heel mooi zijn ze..
    Jullie zijn wel nieuwsgierig wat erallemaal gaat gebeuren als jullie terug komen?
    Maar dat is nog een verrassing .
    Slaap maar lekker en morgen weer een mooie dag met elkaar.

Groetjes van je Opa en jeuk uit Genderen.

• 14 December 2014 - 19:12

Tiem En Atie:

Hallo jullie drietjes. Op de foto's staan stralende mensen. Micha is, zo te zien, een vrolijk jochie. Jullie maken ook uitstapjes. Fraaie foto's krijgen wij te zien. Zo kunnen we jullie volgen op deze bijzondere reis. Nog even de tanden op elkaar en dan zijn jullie weer thuis. Groetjes vanuit Puttershoek.

Tiem en Atie.

• 14 December 2014 - 19:46

Aster En Tijmen:

Lieve Henri en Mariette,

wat een prachtige verhalen! Wat een lief jongetje!
    We denken aan jullie, hopelijk gaat het snel goed met die rechter en kunnen jullie naar huis komen.
    Leuk hoor, over een jaartje spelen onze kinderen misschien wel samen!!

liefs
    Aster en Tijmen

• 14 December 2014 - 20:23

Marjan:

Hallo Mariette en Henri,
    Het blijft leuk om telkens jullie belevenissen te lezen. Wat een ervaring doen jullie op met de kleine Micha in Taipei.
    Wat een stad! Wel fijn dat jullie een appartement tot je beschikking hebt, omdat je daar toch een flinke tijd moet doorbrengen.
    Ik hoop dat de rechter zijn werk snel doet!
    Nog fijne dagen.
    Groetjes
    Marjan

• 14 December 2014 - 21:13

Marcel En Joska:

Hoi Henri en Mariette,

Nou nou, op zondag naar een tempel. Haha! Nee hoor! Mooi om te zien hoe jullie de tijd hebben om het land van jullie zoon te bezichtigen! Nu maar hopen dat jullie Micha ook snel Nederland kunnen laten zien!
    Wat een prachtig ventje, heerlijk om die levenslust in zijn oogjes te zien!

Geniet nog daar!
    Groeten Marcel en Joska

• 15 December 2014 - 09:19

Ciska Peels:

de koffer staat klaar, vanmiddag met de tien naar schiphol en dan vlieg ik naar jullie!
    Gezellig.
    Groetjes Ciska

• 15 December 2014 - 10:02

Cora Antonides:

Ik geniet van jullie reisverslagen en leef vanuit Hank met jullie mee!
    Wat een heerlijk ventje!
    Hij is al zo op zijn gemak en maakt een gelukkige indruk!
    Geniet er maar lekker van, het is een heel bijzonder moment in je leven.
    Fijn dat alles zo goed gaat!

Lieve groetjes,
    Theunis, Cora, Hugo en Stefan

• 15 December 2014 - 11:45

Gerard En Trudy:

Beste Henri, Mariëtte en Micha,

Hoe gaat het met jullie.
    Wat een mooi, leuk kereltje die kleine Micha.
    Hopelijk loopt het allemaal zoals gepland, al gaat het vaak niet zo vlot zoals je verwacht.
    Geniet dan maar heerlijk van Micha en het mooie Thailand.

Liefs en groetjes
    Gerard en Trudy