101 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu 101 - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

101

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

13 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag hebben we het hogerop gezocht. We zijn de 101 op geweest. Het hoogste gebouw van Taipei met 91 verdiepingen! We waren benieuwd.

Na weer een rustige nacht hebben we lekker ontbeten. Je kon merken dat het weekend was, want het was druk in de ontbijtzaal. Wij hebben mij mensen uit Zweden ontbeten die ook een kindje hebben geadopteerd. Tijdens het ontbijt hebben we lekker gekletst. En ook met de Nederlanders, die kwamen vragen hoe het bij ons ging. Was leuk om op die manier contact te hebben!

Na ons ontbijt... op de naar de 101! Wel spannend hoor. Na het kopen van het kaartje, merkten we dat we niet alleen waren die naar boven wilden. We hebben ruim 25 minuten moeten wachten tot bij de lift aankwamen. Maar onze kleine vent hield zich heel erg goed. Hij lachte en kijk goed rond. Alles in zich opnemend! Toen we bij de lift kwamen bleek dat het een van de snelste liften ter wereld is! Hij gaat omhoog met een snelheid van 1010 m per minuut. Echt een rotgang! We stonden dan ook in ruim 38 seconden boven. Micha vond het niet heel erg leuk, maar huilde gelukkig niet. En boven... het uitzicht was fenomenaal! Echt prachtig. Vond Micha ook, want hij keek heel de tijd naar beneden en wees naar de auto's die beneden reden! Echt schattig om te zien!
We hebben best een tijd boven rondgelopen. Er was genoeg te zien en te doen en te kopen. Dat hebben we dus gedaan.
Hierna zijn we naar een warenhuis gegaan. En hebben een nieuwe jas gekocht voor Micha. We hebben voor een winterjas gekozen, omdat we merkten dat hij 's avonds, als terugkwamen van het eten, best wel koud was. Het is hier 's avonds ook maar een graad of 12, 13. Best koud voor hier en voor hem. Daarom hebben we een lekkere winterjas gekocht. Tijdens het passen mocht hij uit de buggy. En dat vond ie prachtig. Hij vond het heel leuk om wat jassen te passen. Ook hebben in hetzelfde warenhuis een HDMI-kabel gekocht. Nu kunnen we de laptop op de televisie aansluiten en dvd's kijken die we hebben meegenomen. Is toch wat handiger op een groter scherm. En ... het werkte! Micha heeft al lekker naar Dribbel zitten kijken op de televisie. Het voordeel van de dvd's ten opzichte van de Taiwanese televisie, is dat hij gelijk Nederlands hoort. Hij vond het nog leuk ook! Dus dat gaan we meer doen!
We hebben vanmiddag nog even lekker met z'n drieën geslapen en hebben daarna nog fijn op de kamer gespeeld.
Toen hebben we gegeten en nog wat rondgewandeld. Tijdens onze avondwandeling kwamen we nog langs een kinderkoor dat kerstliedjes aan het zingen was voor een groot hotel. Hier hebben we even geluisterd. Toen kwamen we moe maar voldaan bij het hotel aan. Daar hebben we weer lekker met z'n drieën gespeeld en lol gemaakt.

Ja, we merken dat we aan elkaar gaan wennen en hechten. Dat we elkaar steeds beter leren kennen. Ook Micha. Hij laat merken dat hij dingen kan. Hij helpt met opruimen en schoenen halen en vindt dat helemaal geweldig. Steeds als hij iets goed doet klappen we uitbundig! En dan die lach... GEWELDIG!!!
We zijn ontzettend dankbaar en blij met onze kleine man! Soms hebben we heimwee naar Nederland, maar Micha helpt ons erdoor heen!

Wat we ook even willen zeggen is dat we heel blij zijn met jullie reacties iedere dag, op onze verslagen! Iedere morgen als wij uit bed komen is het een verrassing wie er nu weer geschreven heeft! Heel leuk om zo contact te hebben! We willen ook de oma's bedanken die heel vaak een leuke reactie schrijven bij het verslag! Met jullie eigen ipad of tablet, heel knap!

Tot morgen weer!

• 13 December 2014 - 16:23

Krista Hobo:

Lieve Mariëtte, Henri en Micha,

We genieten iedere dag van jullie blog en prachtige foto's!
    Hier middenin de kerstdrukte

• 13 December 2014 - 16:27

Krista Hobo:

Mijn stukje mist een stukje...nieuwe poging...
    ....aftellen tot de vakantie....voor jullie is het vast
    aftellen voordat jullie naar Nederland kunnen.
    Nog veel plezier daar, wandelze en shopze!
    Groetjes Rick, Krista, Jesper en Hugo

• 13 December 2014 - 16:38

Dorien Blokker:

Hallo lieve familie,

Wat heerlijk om te lezen dat jullie steeds meer je draai beginnen te vinden.
    Straks willen jullie niet meer naar huis

• 13 December 2014 - 17:03

Tante Adrie:

Dag MarietteHenri en Micha.
    Wat zien jullie veel.
    En wat geniet Micha je ziet het aan heel het Manneke.
    Bedankt voor de mooie foto Van de nieuwjaars kaart Dat was
    een

grote verrassing groete en een kusje voor Micha.

• 13 December 2014 - 17:24

Wieneke:

Nou Henri, je ligt er nog heeeeel rustig bij....... Doe je over een poosje ook niet meer en anders moet Micha maar even op les komen bij onze kerels.... ;)
    Fijn dat jullie zo genieten! En wij van jullie stukjes!!

Groetjes van ons

• 13 December 2014 - 18:27

Papa En Mama DB:

Hoi lieve Henri, Mariëtte en Micha,
    Wat spannend zeg de 101 op gaan. Leuk dat jullie dat met elkaar hebben gedaan.
    Ook fantastisch om de foto's te zien waar Micha heerlijk geniet van het spelen met jullie.
    Wat kan hij heerlijk stralen uit die pretoogjes.
    Geef Micha maar een dikke kus van opa en oma en een pootje van gogo Mac en gogo Snuifje.
    Lieve groetjes papa en mama

• 13 December 2014 - 18:28

Papa En Mama:

Moet natuurlijk Max en Snuitje zijn.

• 13 December 2014 - 19:25

Wim En Willy:

Hoi Henri en Mariette en Micha we genieten heel erg van jullie foto´s en verslagen,fijn te lezen dat het zo goed gaat met jullie lieve manneke,geniet nog van jullie vacantie en van elkaar,al begrijp ik ook dat jullie naar huis verlangen Gr Wim en Willy

• 13 December 2014 - 20:30

Opa En Oma:

Wat een hoge toren geweldig zeg. Fijn dat jullie zo genieten van Micha en van alle mooie dingen die jullie allemaal gaan bekijken. . Leuk dat jullieweer Ned..mensen ontmoet hebben dat is weer eens wat anders .Michagaat al aardig wennen bij jullie .wijzien uit naar het volgende verslag veel plezier met micha en tot morgen maar weer.

Opa en oma Treffers. Groetjes

• 13 December 2014 - 20:35

Joke:

Hoi Henri en Mariëtte en Micha,

Wat geniet Micha je ziet het aan zijn gezichtje , wat kun je er lekker mee spelen hé Henri we kunnen zien dat jullie alle drie genieten van het spelen..
    Jullie hebben het wel het hoog gezocht vandaag, mooie foto's weer, we kunnen er daag-lijks van genieten.
    Tot morgen maar weer.

Groetjes, Joke

• 13 December 2014 - 21:19

Edith:

Hoi Mariëtte en Henri,

Jullie dagen zijn tot nog toe goed gevuld!
    Bijzonder hè de 101! Wij vroegen ons daar bovenop zo af waar het tehuis van CSS zou zijn waar ons mannetje toe nog verbleef.
    Heerlijk dat Micha het zo goed doet en jullie zo goed op elkaar ingespeeld raken.
    Fijn dat jullie daar in alle rust aan elkaar kunnen wennen en zo een begin aan de hechting kunnen maken.
    Leuk om jullie verslag iedere dag weer te lezen. Het begint bij ons ook wel te kriebelen hoor :-)
    Geniet van jullie lieve mooie mannetje!

Groetjes,
    Arie-Jacob, Edith en Juda

• 14 December 2014 - 17:50

M:

Ha, leuk hoor, nu ook een foto waar jullie met zijn drieën op staan. En dat zelfs met een schitterend gebouw en vuurwerk op de achtergrond. Wat wil je nog meer!
    Fijn dat jullie zo lekker aan elkaar beginnen te wennen!
    Liefs Marga & de rest

• 15 December 2014 - 11:40

Margreet:

Ppff wat een hoogte! Ik krijg hier haast kriebels in mijn buik, terwijl ik normaal geen last heb van diepte-bang. Wat lijkt jullie Micha op onze Ceel in zijn doen en laten, maarja dat is ook niet zo gek met maar een half jaartje verschil. Ik ben nog van plan om hier ook hoofd schouders knie en teen te gaan zingen, maar Ceel begint vaak zelf met klap eens in de handjes of draai er het wieltje nog eens rond. Hopen dat het wachten snel beloond wordt en tot die tijd nog maar een beetje "vakantie" vieren. Veel plezier! Groetjes van ons allemaal