Weer regen in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Weer regen in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Weer regen in Taipei

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

12 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag regende het weer in Taipei en was het koud. Zo'n 14 a 15 graden. Dat is behoorlijk koud voor hier. Je ziet ook mensen lopen met handschoenen aan!
Na een wat onrustige nacht - Micha is verkouden geworden en wordt 's nachts een paar keer wakker, overigens huilt hij dan niet - hebben we lekker ontbeten. Dit was, net als andere dagen, goed! Lekker broodjes met ei en spek. Voor Micha een boterham met jam en voor mama yoghurt met fruit en gebakken ei. Lekker hoor!
Na nog wat aangetut te hebben op de kamer, zijn we naar Leo's Playground gegaan. Een indoorspeeltuin. We zijn met de taxi gegaan, want het regende best wel. Dus hebben we het adres is Chinese tekens laten vertalen en dat aan de taxi-chauffeuse gegeven. Ja ja, een vrouw! Dat hadden wij hier nog niet gezien. En wat voor een vrouw. Het was een echte coureur die de claxon met regelmaat gebruikte als het haar niet zinde! Na een kwartier kwamen we veilig en wel aan bij de speeltuin. Die bleek in het basement van een gebouw te zijn.
Wij naar binnen en wat bleek ... de inrichting leek veel op de inrichting bij CSS, het kindertehuis waar Micha de laatste maanden woonde. Hij klemde zijn beentje stijf om Mariette heen. Volgens ons dacht hij dat we hem terug gingen brengen ofzo. Was wel zielig om te zien. Maar na een tijdje kwam hij wel wat los en wilde wel gaan spelen. Met de blokken, om die op te stapelen. En niet van de glijbaan, ofzo. Nee, de blokken. Dat was helemaal het einde. Er waren ook andere kinderen met moeders en vaders. En die praatten in het Chinees tegen hem, waar hij dan weer heel leuk op reageerde. Dat was wel wat verwarrend voor hem (en voor papa en mama ook). Dus zijn we na een uurtje weg gegaan. En hebben de rest van de dag lekker met z'n drietjes doorgebracht. We hebben een lekker lang middagdutje gedaan! Wat zeker niet verkeerd was. En daarna hebben we lekker gegeten in de buurt van het hotel! En we hebben nog geskypt met opapa en omama en Emma en Hugo en tante Petra en oom Jan. Was ook leuk om te doen.
Micha zit nu lekker in bad te spetteren. En papa schrijft snel even een stukje voor het blog. Dan zo meteen nog een fles en naar bed toe. Ondanks het lang middagdutje van vanmiddag, is meneertje wel moe.
Volgens ons zei hij vanmiddag ook weer een woordje Nederlands. Hij was een banaan aan het eten en zei op een gegeven moment 'hap' toen hij weer een stukje wilde!
Als het morgen mooi en goed weer is, hopen we op de 101 te gaan. Dit is het hoogste gebouw van Taipei en vandaar heb je een prachtig uitzicht over de stad. Wie weet...

• 12 December 2014 - 14:58

Joke:

Mariëtte Henri en Micha,

Leuk weer een nieuw verslag van jullie, dat je denkt dat hij hap zei, grappig toch.
    Maar wat een goed gevoel moet het voor jullie zijn ( dat jullie denken dat Micha dacht dat jullie hem terug gingen brengen) dat hij zich veilig voelt bij jullie zo als hij zich aan Mariëtte vastklampt.
    Mooie foto's weer. Hier is het ook slecht weer, koud, nat en storm.

Hou je taai en tot de volgende keer maar weer.
    Lieve groetjes, Joke

• 12 December 2014 - 15:55

Marga & Family:

Tjajaja, da's wel een uitdaging, om iedere dag weer wat anders te zoeken om te doen. Maar het lukt jullie heel aardig, zo te horen.
    En wat een avontuur alle dagen weer met jullie kleine jongen.
    Je zal nog wel vaak denken: 'Wat gaat er in je lieve bolletje om!?'
    'Hap' is een mooi begin met de Nederlandse taal!

Veel succes en veel plezier maar weer samen.
    En mocht het al kunnen... niet naar beneden spugen morgen :-).
    Liefs vanuit Kaatsheuvel!
    XX