Rustdag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Rustdag - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Rustdag

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

11 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag hebben we een rustdag gehad. De afgelopen dagen zijn we druk in de weer geweest. Dus hebben we vandaag wat uitgerust.
Na een rustige nacht - waarin Micha een paar keer wakker was, maar niet gehuild - hebben we weer heerlijk ontbeten. Tijdens het ontbijt hebben we gezongen 'klap eens in de handjes'. En wat gebeurde er ... de tekst werd meegezongen door een mevrouw. Bleek dat er gisteravond een Nederlandse familie in het hotel was aangekomen, voor een rootsreis met hun kinderen. Dus hebben we even lekker gepraat. Toch wel lekker om weer eens Nederlands te praten 'op niveau', in plaats van alleen maar de kinderliedjes! Na het ontbijt zijn we naar het Main Station gegaan. Daar is een groot ondergronds winkelcentrum. Daar hebben we lekker even rondgelopen en nog een leuke Taiwanese bodywarmer voor Micha gekocht.
Na dit gewandel zijn we terug gegaan naar het hotel. Toen hebben we Micha lekker op bed gelegd en hebben zelf ook wat uitgerust. Na het slaapje van Micha hebben we geskypt met het thuisfront in Almkerk. Was leuk en goed om elkaar weer eens te zien en te horen. Micha vond het leuk en heeft zichzelf van zijn goede kant laten zien! De kusjes waren niet van de lucht.
We hebben vanavond lekker gegeten bij een restaurant in de buurt. Micha heeft heeft heerlijk gegeten en had de grootste schik om mee te deinen op de muziek die gedraaid werd! Een echte muziekliefhebber, denken wij!
We merken aan onszelf vandaag dat we weer wat beter in ons vel zitten. Want het is toch best veel wat je allemaal meemaakt in zo'n 1,5 week tijd. En dat merken we ook gelijk aan Micha. Als hij voelt dat wij het naar ons zin hebben, wordt hij vrolijker en kan lekker lachen en stralen naar iedereen, maar vooral naar ons.
Ook merken we dat hij goed zichzelf kan vermaken. Hij speelt soms echt heel lang alleen op de kamer en hoeven wij 'alleen maar te kijken'. Wat een geschenk dat wij de ouders van dit manneke mogen zijn!
Oh ja, nog iets leuks. Gisteren hebben we nieuwe schoenen voor hem gekocht. Het passen in de winkel was een drama. Brullen tot en met, want hij wilde zijn oude schoenen niet uit. Dus hebben we gisteren en vanmorgen zijn oude schoenen maar aangedaan. Maar vanmiddag hebben we zijn nieuwe schoenen aangedaan! Terwijl Micha naar een filmpje van onze Max (hondje) zat te kijken, hebben we zijn nieuwe schoenen aangedaan. En hij heeft ze aangehouden, zonder ook maar een kik te geven! Wat wil je nog meer!
Morgen wordt het slecht weer blijkbaar, dus gaan we naar een indoorspeeltuin. Dan kan hij daar zijn energie eens goed kwijt!

• 11 December 2014 - 14:37

Joke :

Hoi Henri en Mariëtte,

Ja dat was inderdaad fijn denk om weer eens Nederlands te kunnen praten, leuke foto's weer, mooi verslag.
    Fijn dat jullie weer wat beter in je vel zitten en een kind voelt dat ook aan.
    Je moet wel eens wat verzinnen om ze af te leiden en dan iets te doen zo als met de schoenen.
    Het is een vrolijk ventje om te zien geniet er maar van.
    Het is hier heel slecht weer regenbuien en hagel en veel wind soms.
    Tot morgen maar weer .

Groetjes Joke

• 11 December 2014 - 15:12

Familie Lier:

Hoi Henri Mariette en Micha
    Wat mooi dat we met jullie mee mogen lezen, prachtig jullie belevenissen en ervaringen!
    Heel herkenbaar, vooral het verhaal van de schoenen ..was bij ons ook geen succes in de schoenen winkel: ) (maar om nou bijna 3 weken met roze prinsessenschoenen te lopen met een jongetje vonden we ook niet alles)
    Maar wat een prachtig mannetje hebben jullie, zo te zien geniet hij ook met volle teugen van alle dingen.
    En af en toe rust nemen moet je gewoon doen hoor! er komt zoveel in die paar weken op je af..net een droom zeiden we bij thuiskomst. Geniet van alle mooie momenten!
    Liefs Ronald Alinde Marijn en Wan Zhong

• 11 December 2014 - 15:46

Ina:

Hoi Henri en mariette

Lekkere rustdag is heel slim, voor jullie drieeen.
    Micha ziet er erg vrolijk en ontspannen uit, mooi om te zien.
    Komt allemaal best goed hoor, je moet overal aan wennen.
    Morgen gaan jullie weer op stap gezellig hoor.
    Nou slaap lekker weer en tot morgen.
    Hier is het geen lekker weer, net herfst!

Groetjes van Rosanne Aart en Ina

• 11 December 2014 - 16:35

Tiem En Atie:

Hallo jullie drietjes. Opnieuw een mooi verhaal. Leuk dat wij jullie zo kunnen volgen op jullie reis. We genieten ook van jullie foto's. Een mooi ventje hebben jullie. Het is geen wonder dat jullie bij moeten komen van de drukte. In een korte tijd veel meegemaakt. En natuurlijk een flinke verandering nu jullie de zorg hebben voor Micha. Maar het slt van jullie brief: "Wat een geschenk dat wij de ouders van dit manneke mogen zijn!" zegt genoeg.

Groeten,

Atie en Tiem Meijer

• 11 December 2014 - 18:18

Lenievandenherik :

Lieve alledrie
    Het is Donderdag een dag met heel slecht weer niets aan te doen,hetis herfst en niet anders wij zitten gelukkig warm en droog Fijn dat het bij jullie zo goed gaat en dat Micha het door hebt dat hij je wat moet opvrolijken het valt ook niet mee zo ver van huis het was zeker fijn dat je ook weer even puur hollands kon praten kan ik me best voorstellen
    Wat heeft Micha mooie blauwe schoenen gekregen is hij er nu wel trots op .wel goed hoor dat je zo af en toe een rustdag neemt anders is het erg moeilijk om vol tehouden
    Lievegroeten ook van opa en natuurlijk ook van mij knuffel het ventje van grootoma Oma

• 11 December 2014 - 20:08

Edith :

Wat fijn dat het zo goed gaat met jullie!
    1,5 week geleden nog samen, en nu al helemaal vertrouwd met elkaar.
    Wat ben je druk met zo'n mannetje de eerste tijd hè?
    Leuk om iedere keer de verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Micha is een mooi kereltje!
    Geniet van elkaar en van Taiwan!

Groetjes,
    Edith Dekker en mannen

• 11 December 2014 - 23:37

Opa En Oma :

Hier weer een berichtje .Wat fijn dat het vandaag weer wat beter gaat bij jullie .Micha nieuwe schoenen ik heb de foto,s nog niet gezien maar dat probeer ik morgen w ant het is bij ons nu half 12 bijna nacht jullie komen dadelijk al uit bed. Ik ga nu slapen Morgen weer een fijne dag met jullie drieen veel liefs van Opaen oma.

• 12 December 2014 - 11:54

Liesbeth En Henk:

Dag Micha,
    Turbulente tijden in je nog jonge leventje. Opeens heb je een papa en mama en nog wel uit een heel ver land. Het zijn jouw liefdevolle nieuwe ouders die jou als het ware opnieuw geboren laten worden. Heel bijzonder voor jou, voor pap en mam en al die andere mensen die zo reikhalzend naar jou hebben uitgekeken. Plotseling blijk je niet alleen een fantastisch kereltje te zijn maar ook gewoon een mensje. Wie verzint het: weg met die oude schoentjes en nieuwe exemplaren aangemeten.......? Groot gelijk dat je even van je hebt laten horen want je bent geen pop, geen marionet maar Micha met een eigen willetje. Heerlijk dat je zo ontzettend gewenst bent en dat je binnenkort naar dat koude kikkerlandje komt. Vraag maar vast om een andere schoenen..........eh......handschoenen want het is hier koud en nat.
    Liefs.
    Liesbeth en Henk