Tamsui - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Tamsui - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Tamsui

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

10 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag zijn we naar Tamsui geweest. Een lange rit met de metro.
Na ons ontbijt hebben we eerst 'afscheid' genomen van de Zweden. Zij mogen aan het eind van de dag weer naar huis. Zij hebben vier weken hier vertoefd en alle papieren waren in orde. We zullen ze missen aan het ontbijt. Gelukkig zijn er genoeg andere mensen die kinderen hebben geadopteerd. Dus daar zullen de contacten ook wel mee groeien.
Na ons ontbijt hebben we de metro genomen naar Tamsui. Halverwege de reis kwamen we er achter dat we een hele lange omweg hebben genomen. Maar goed ... een foutje hou je toch he? Na ongeveer een reis van 45 minuten kwamen we in Tamsui aan. Het moest een winkelgebied zijn voor de 'gewone Taiwanees'. Dus dat beloofde wat!
En ... inderdaad. Het was bijzonder daar. Een soort bazaar in Turkije, maar dan in Taiwan, met allemaal Taiwanese producten. Op een Taiwanese manier tentoongespreid. Allerlei soorten kleding, groenten en fruit en ontzettend veel vlees! Overal waar je keek zag je vlees. Was het niet vis, dan wel kippenpoten met de klauwen er nog aan. En krabben en kreeften die nog leefden of net dood waren. Behoorlijk indrukwekkend om te zien. Tegelijk kwam in onze gedachten: je zou maar in deze buurt moeten wonen. Het was wel een beetje armzalig! En als Micha in Taiwan zou moeten blijven, zou hij ook in zo'n buurt wonen, maar dan in Kaohsiung. Best wel confronterend.
Toch hebben wij ons goed vermaakt en merkte je aan de mensen dat ze het niet arm hebben daar.
We hebben aan de waterkant een broodje gegeten en Micha heeft zijn ogen uitgekeken! Hij had zoveel te zien, dat hij terugkomend in de metro in slaap was gevallen.
Toen we bij het hotel aankwamen hebben we hem in bed gelegd en heeft nog wel 20 minuten (!) geslapen. Wat niet echt genoeg was, want daarna was bij behoorlijk 'dreinerig'.
We hebben vanavond bij de MacDonalds gegeten en ons 'toetje' hebben we bij de Starbucks op. Micha een lekker appelsapje en mama en papa een 'Christmascoffee'. HEERLIJK!!!!
Vandaag hebben we gemerkt dat de emoties nog vlak onder de oppervlakte zitten. We hoefden elkaar maar aan te kijken of de tranen kwamen bijna al. Gelukkig heeft onze kleine man Micha, ons er door gesleept. Want dan lachte ie weer en konden wij 'het weer aan'!
Wat we morgen gaan doen weten we nog niet. Dat is voor morgen. Iedere dag heeft genoeg aan zijn eigen ... juist ... jullie vullen het wel in!

• 10 December 2014 - 16:26

Ina:

Hallo Henri en Mariette
    Wat een gezellige markt daar, met al dat vlees, die poten liggen er denk voor de erwtensoep
    en dat spek!
    Fijn dat jullie weer een leuke dag hebben gehad en zo steeds meer een band krijgen met Micha.
    Hij ziet er goed uit hoor.
    Ja snap best dat het soms allemaal wel is teveel kan worden het is ook een hele stap wat jullie nu doormaken, maar inderdaad het moois heb je gelijk bij de hand en dat maakt heel veel goed!
    Slaap lekker alweer en tot morgen maar weer.
    Lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina

• 10 December 2014 - 16:34

Papa En Mama DB:

Lieve Henri. Mariëtte en Micha,
    Fijn dat jullie al zo aan elkaar gewend zijn. Het is begrijpelijk dat jullie ook erg naar huis verlangen... Maar gelukkig slepen jullie elkaar er toch weer doorheen. We zijn erg blij met de moderne technieken. Skype, whatsapp.... We zijn in gedachten bij jullie hoor....
    Liefs papa en mama

• 10 December 2014 - 20:29

Joke:

Hoi Henri en mariëtte ,

Ja ik heb gisteren verstek laten gaan en kon jullie verslag ook niet lezen, mijn PC had een naar luchtje,
    niet meer aan zetten zei Gerard, het zal de voeding wel zijn. Vandaag mijn oppas dag hem mee genomen naar Dongen, andere voeding er in gezet. hopelijk is dit het geweest.
    Maar wat een leuke foto's en verslagen hebben jullie elke dag , ik zie er echt naar uit.
    Micha geniet ten volle zo te zien.
    Het is begrijpelijk dat je wel eens emotionele momenten hebt, het is niet niets wat jullie doormaken.
    Nog even volhouden, geniet van het mooie weer en van Micha.

Een ver land
    Een klein mensje
    Een huis vol liefde
    Een grote wens.

Lieve groeten,
    Joke

• 11 December 2014 - 03:58

Wieneke:

Wat een vrolijk mannetje op de foto's!!
    Het is volgens mij heel normaal dat jullie emoties alle kanten op schieten. Dit is ook niet niks!
    Een heel ander land, cultuur en alle indrukken en dan ook nog zo'n mooie zoon krijgen!
    We hopen en bidden dat de tijd voor jullie heel snel gaat.

En voor vandaag..... Een dagje hotel/niks kan ook best lekker zijn ;)

• 11 December 2014 - 12:09

Greet Bijl:

Lieve Henri Mariette en Micha
    Wat een enerverende situatie, blijdschap, heimwee, nog niet kunnen geloven dat het echt waar is, alles komt deze intensieve dagen bij elkaar. Zo te lezen slaan jullie je er zo goed mogelijk doorheen en dan is er gelukkig MD die een echt bakkie troost biedt. We zien naar jullie uit en andersom zal het voor jullie ook zo zijn. Het is erg leuk om jullie dagelijkse ervaringen met zo'n vreemd land en cultuur te lezen.
    Hopelijk tot gauw. Greet

• 11 December 2014 - 14:10

Opa En Oma Treffers:

Jullie hebben weer mooie foto`s gestuurd. Leuk dat jullie weer nieuwe adootieouders hebben ontmoet.Daar krijgen jullie ook wel weer wat contact mee. Gisteren weigerde de tablet weer. Nu een nieuwe poging. Door Anja. Het zal nog wel een keer een nieuwe tablet worden denk ik. Lieve groetjes van opa en oma uit genderen