Taipei Zoo - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Taipei Zoo - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Taipei Zoo

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

09 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag zijn we naar de dierentuin geweest. Een leuk uitstapje, na iedere dag die drukke stad!'
Na een rustige nacht hebben we vanmorgen heerlijk ontbeten. We konden merken dat er meer adoptieouders bij waren gekomen, want het was bij het ontbijt behoorlijk druk met adoptiekinderen. Het was bijna vechten om de kinderstoelen! Iedereen groet elkaar vriendelijk en vraagt aan elkaar hoe het gaat. Leuk om te merken!
Na ons ontbijt zijn we naar de dierentuin gegaan. Het was een behoorlijke rit met de metro. Micha vond het leuk om met de metro te gaan. Iedere keer als de deuren van de metro dichtgaan zegt ie 'baaaam'. Echt schattig om te zien. Hij lacht vriendelijk naar de andere mensen om zich heen. Een echte vriendelijke Taiwanees dus! En als hij zin heeft legt ie zijn handjes op zijn hoofd en kijkt ons aan. Dat is het teken dat wij moeten beginnen met het zingen 'hoofd. schouders, knie en teen'. In het Nederlands. Want als we het in het Engels gaan zingen, schudt hij met zijn hoofdje NEE! De laatste dagen hebben we dit liedje dan al vaak gezongen, al wandelend door Taipei.
De dierentuin was leuk en ontzettend groot. Maar we merkten al snel dat hij er eigenlijk nog een beetje te klein voor is, om echt te snappen wat de bedoeling is. Hij kijkt naar de dieren, maar het rijden met de buggy en het zelf lopen is eigenlijk leuker! Bij elk dier wat ie ziet zegt hij 'gogo' wat hond betekend. Mensen moesten daar wel om lachen als ze dat hoorden! We hebben panda's gezien, en olifanten, leeuwen, beren, kamelen en een soort kleine knaagdieren. Die vond Micha erg leuk, want die kon hij dan ook goed zien! We hebben lekker ontspannen door de dierentuin gewandeld en alles bekeken. We gaan er zeker nog een keer terug! De entree is namelijk 120 Taiwanese Dollars, wat neerkomt op iets meer dan twee euro! En dat voor een daagie pret!
Toen we terugkwamen uit de dierentuin was Micha ontzettend moe. Hij heeft nog lekker kunnen slapen, voordat we lekker zijn gaan eten bij een restaurant om de hoek bij het hotel.
Alleen ... Henri dat blijkbaar kippenpootjes besteld! (was niet helemaal duidelijk op de kaart). En Henri vindt het heerlijk om te kluiven! Ahum ... niet dus! Een beetje een tegenvaller. Gelukkig lag er ook een lepel naast de stokjes. Dus kon ie het vlees met de lepel van het bot afwerken. Ondanks dat hebben we toch wel lekker gegeten!
Nu ligt onze kleine vent weer lekker te slapen. Hij was dan ook behoorlijk moe van deze dag.
Morgen gaan we waarschijnlijk naar Tamsui. Het wordt hier 26 graden morgen!

• 09 December 2014 - 14:46

Tiem En Atie:

Hoi Henri, Mariette en Micha. Een heel leuk verslag. Zo te lezen vermaken jullie je best in Taiwan zo met je drietjes. Een gelukkig gezinnetje in de dierentuin. Geweldig dat het zo goed gaat. Geniet ervan.

Groetjes vanuit Puttershoek.

• 09 December 2014 - 14:50

Henk T.:

Ik zal het maar verklappen maar Anja en Dik hebben Snuitje en Max inmiddels ook omgedoopt tot 'GoGo' dus 't Gogoot nogal op het Noordererf tegenwoordig :-) Have fun in die 26 graden morgen en geniet van jullie mooie ventje....wij gogo'n nog ff door in een graadje of 3. Grt Henk T.

• 09 December 2014 - 14:53

Aart En Ina:

Hoi Henri en Mariette

Wat een leuke dag weer, samen naar de dierentuin!
    Leuk dat Micha al een seintje geeft als jullie moeten gaan zingen!
    Ik denk dat voor jullie terug zijn hij ook al mee zingt.
    Hier gaat alles zijn gangetje.
    Oma had gisteren een hele mail zitten maken en toen drukte ze op een verkeerde knop en was hij weg,
    Ohh dat was balen natuurlijk.
    Straks een volgende poging denk ik!
    Ik heb net de kerstboom versierd, hij is mooi geworden.
    Jullie slaap lekker en tot morgen weer.

Lieve groetjes van Rosanne Aart en Ina en kus voor Micha.

• 09 December 2014 - 15:29

Marga & Family:

Haa, die pandamuts is met 26 graden waarschijnlijk niet erg nodig (en zonde van Micha's mooie, nieuwe kapsel natuurlijk), maar wel erg leuk :-).
    Veel plezier maar weer!
    Liefs Marga, René en de jongens

• 09 December 2014 - 16:26

Opa En Oma:

Hallo Henri en Mari,ette wat een mooie fot.o gisteren en van daag ik had vanmorgen geschreven dat jullie als een koning en een koningin met een prinsje terug komen.prachtig heel mooi. Ikheb zojuist het verslag vanvandaag gelezen weer mooie foto,s. Ikhoop dat deze mail aan komt . Groetjes van je opa en oma uit Genderen.

• 09 December 2014 - 18:08

Dorien:

Hallo familie Dekker,

Wat een prachtige foto's zie ik voorbij komen.
    Mooi kapsel heeft Micha gekregen. Echt een stoere jongen.
    Fijn dat jullie zulk mooi weer hebben.
    Het is koud hier!

Geniet er lekker van!

Groetjes Dorien

• 09 December 2014 - 20:01

Paul, Nicole En Romy:

Hallo daar,

Wat fijn om jullie op deze manier te kunnen volgen en wat heerlijk dat het allemaal zo goed gaat! Wat een leukie is jullie Micha. Ook heel leuk om de foto's te kunnen zien. Al die bekende plekken waar wij ook geweest zijn. Soms lijkt het gisteren en soms ook een mensenleven geleden. Alleen wel raar om al die jassen te zien. Hadden wij niet nodig met 45 graden. Gelukkig hebben jullie beter weer. Geniet van deze quality time met zijn 3'en.

Hartelijke groetjes,
    Paul, Nicole en Romy

• 09 December 2014 - 22:11

Rianne N:

Hallo Henri, Mariëtte en Micha,

Wat mooi om jullie verslagen te lezen en wat een prachtige foto's! Het ziet er allemaal uit als of het altijd al zo is geweest. Geniet van elkaar .... en iedereen ziet uit naar jullie terugkomst. Dat wordt een hartverwarmende ontvangst.

groetjes Rianne