Naar de kapper! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu Naar de kapper! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Henri en Mariëtte Dekker - WaarBenJij.nu

Naar de kapper!

Blijf op de hoogte en volg Henri en Mariëtte

08 December 2014 | Taiwan, Taipei

Vandaag zijn we met Micha naar de kapper geweest! Een heel avontuur, waar we best wel tegenop zagen.
Na ons ontbijt zijn we naar een winkelcentrum gegaan waar we vorige week een kinderkapper hadden gezien. Een leuke kapsalon met stoelen in de vorm van auto's. En op auto's is Micha helemaal gek, dus dat zou goed moeten komen. Maar of hij stil kon blijven zitten tijdens het knippen? Dat was voor ons best moeilijk inschatten.
Wij waren om stipt 11 uur bij het winkelcentrum, wat ook om die tijd open gaat. We waren de eerste gasten en wat bleek, die worden helemaal welkom geheten door al het personeel in de winkel. Bij ieder 'standje' stond iemand die naar voren boog als wij langskwamen en 'ni hao' zei met nog iets. We waren net de koning en de koningin met de kroonprins! En we moesten ook nog helemaal achterin de winkel zijn, want daar zijn de liften! Echt lachen!
Toen kwamen we bij de kapper. Ons hart ging behoorlijk tekeer; hoe zou onze kleine vent het doen?
Hij mocht dus in een autostoel zitten. En alleen dat al vond ie prachtig! Hij werd goed afgeleid door de kapster en die duwde Henri nog een belleblaas in zijn handen. Dat vond Micha geweldig. Hij greep naar de bellen en lachte het uit van plezier. En ondertussen werd hij geknipt door de kapster. Een vak apart, kinderkapper zijn! Na afloop werd er kindergel in zijn haar gedaan en mocht onze lieve Micha nog iets uitzoeken. Wat natuurlijk iets met auto's was!
Op de weg terug naar ons hotel hebben we lekker bij Starbucks Kerstkoffie gedronken! HEERLIJK!!! En Micha was ondertussen al in slaap gevallen, zo moe was ie. Hij hield zijn broodje nog net in zijn handjes vast! Echt lief om te zien.
De rest van de dag hebben we lekker rondom het hotel doorgebracht. Lekker spelen met Micha op de kamer en nog een paar blokjes om gewandeld en gegeten.
We zijn er vandaag achter gekomen dat er gisteren en vanmorgen nog meer mensen in het hotel zijn aangekomen die kinderen hebben geadopteerd of gaan adopteren uit CSS. Uit Zweden en Australië. Die mensen hebben we even gezien. Misschien zien we ze de komende dagen nog meer. Dat is dan wel weer leuk om te zien. Net of je familie van elkaar bent. Je hebt dezelfde ervaringen en weet wat de anderen door maken!
Vandaag heeft Micha de gekke 20 minuten gehad. Tijdens het skypen met het thuisfront heeft ie ontzettend gek gedaan. Hij sloofde zich echt uit en was continu aan het brabbelen. Ook voor ons leuk om te zien en te horen! Resultaat was dat hij tijdens zijn laatste fles alweer in slaap viel. We hebben dus een lange avond vanavond!
Kortom, wij vermaken ons hier best wel! Morgen op naar Taipei Zoo!!

• 08 December 2014 - 14:03

Aart En Ina:

Hallo Henri en Mariette

Wat gaan de dagen snel zeg als ik dit lees gaan jullie al bijna naar bed!
    Het weekend was ik te laat thuis om te reageren, was met Opa naar de voetbal en de boutmiddag!
    Opa had niets gewonnen ik wel dus dat kwam helemaal goed!
    Wat is ie mooi geworden he met dat koppie, staat hem goed.
    Ja misschien krijgen jullie dan wat meer contact met die mensen van de adoptie zou leuk zijn.
    Micha zal al wel in dromenland zijn.
    Jullie ook weltrusten en tot morgen maar weer.

Groetjes van Rosanne aart en Ina

• 08 December 2014 - 14:13

Wieneke:

Wat een leuke kapsalon!! Dat ging helemaal goed zeg. En een mooie koppie hoor!
    Het is echt super om elke keer jullie verhalen te lezen.
    Het is echt een super leuk mannetje. Mooi om te zien dat hij los komt.
    Genietse!!

• 08 December 2014 - 15:10

Joke:

Henri en Mariétte,

Wat een leuk kopje heeft hij gekregen, dat het zo goed ging bij de kapper (kwam wel door de auto denk ik)
    ik heb het wel eens anders mee gemaakt. Leuke kapsalon.
    Je krijgt misschien nog wel wat contact met die andere adoptie ouders.
    Maar dat jullie als Koning en Koningin behandeld worden is toch geweldig met d kroonprins zoals je zelf zegt. Leuk hoor.

Groetjes van uit een koud en nat Dussen.
    Joke

• 08 December 2014 - 16:03

Tante Adrie.:

Hoi Mariette Henri en Micha.
    Wat hebben we toch genoten vanmorgen.
    Wat is hij vlug in alles Een pienter manneke.
    Groetjes Tante Adrie.

• 08 December 2014 - 16:08

Fetsje Zuidema:

Wat super leuk om de foto's te zien! Micha heeft een stoer koppie gekregen bij de kapper! Veel plezier in de zoo en we lijven jullie volgen.

groet,
    André, Fetsje, Kai en Jin!

• 08 December 2014 - 16:51

Cora Antonides:

Hoi Henri, Mariëtte en Micha,
    Het is ontroerend om te lezen, hoe jullie het maken daar met z'n 3tjes. Prachtig! Heel bijzonder dat Micha zo snel gewend is aan jullie en zijn nieuwe situatie. Net alsof het al jaren zo is! Fijn hoor, dat het zo goed gaat!
    Zelfs de kapper is geen probleem, maar het is dan ook wel een hele mooie kapsalon, met die autostoelen. Daar wil je als kind niet meer weg!
    We leven met jullie mee, en kijken steeds uit naar de reisverslagen en foto's.
    Zo maken we het toch van heel dichtbij mee!
    Geniet maar zoveel mogelijk, van deze hele speciale en bijzondere tijd.

Groetjes uit Hank,
    van Theunis, Cora Hugo en Stefan

• 08 December 2014 - 17:31

Martin En Rian:

Hoi lieverds! ik moest meteen ergens aan denken toen ik de titel van jullie verslag las....... aan Jip en Janneke, ha ha. Geweldig leuk om te zien hoe Micha het naar z'n zin heeft (en jullie ook :) )! Stoer koppie zo hoor.

Liefs van Martin, Rian en de kids

• 08 December 2014 - 17:34

Rian:

O ja..... ook ik kijk er iedere dag naar uit om jullie verslagen te zien; geweldig!!

• 09 December 2014 - 12:45

Jacquelien Hofsink:

Wat een leuke kapper hebben ze daar zeg

• 12 December 2014 - 19:10

Margreet:

Lekker koppie! En die bellenblaas ga ik onthouden, Ceel is afgelopen woensdag voor het eerst geknipt, maar hij moest gewoon in zn kinderstoel, dus ik zoek nog een goede afleiding ;)